سلامت نیوز : حسین همتی در گفت‌وگو با فارس، افزود: وزارت بهداشت برای تمام دانشجویان جدیدالورود در حوزه سلامت روان و جسم ارزیابی‌هایی را انجام می‌دهد تا از این نظر وضعیت دانشجویان بررسی شود.

وی ادامه داد: اما با برنامه‌ریزی‌های جدید انجام شده که روز گذشته نیز یکی از جلسات آن برگزار شد قرار است در حوزه سلامت معنوی نیز دانشجویان سنجش شوند.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: سلامت معنوی به عنوان یکی از زمینه‌های سلامت مطرح شده است که مرکز قرآن و عترت با مرکز مشاوره دانشجویان وزارت بهداشت که این طرح سنجش را راه‌اندازی کرده همکاری می‌کند.

همتی با اشاره به صدور دفترچه سلامت معنوی برای دانشجویان جدید‌الورود افزود: به این منظور پرسشنامه‌ای تدارک دیده شده تا علاوه بر سنجش سلامت معنوی، سبک زندگی دانشجویان نیز سنجیده شود.

وی ادامه داد: چنانچه این پرسشنامه به تأیید نهایی برسد در قالب سامانه‌ای در وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا دانشجویان جدیدالورود علاوه بر پاسخگویی به سوالات سلامت جسم و روان، الزام شوند تا به سوالات سلامت معنوی نیز پاسخ دهند.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا نیز در زمینه سلامت معنوی اقدامات جدیدی انجام شده، در ایران نیز اقدام جدیدی است و در این حوزه در زمینه زندگی سالم، نوع تغذیه، تحرک و فعالیت بدنی، ارتباط دانشجویان با مفاهیم دینی و ادعیه‌ها، پرسشنامه‌های متفاوتی آماده می‌شود.

همتی گفت: هم اکنون مرکز مشاوره معاونت دانشجویی وزارت بهداشت سنجش سلامت جسم و روان را انجام می‌دهد که قرار شده در کنار آن پرسشنامه نیز طراحی شود و چنانچه این سوالات آماده شد ورودی‌های مهر باید به این سوالات پاسخ دهند و اگر دیرتر آماده شد در بهمن  امسال حتماً این پرسشنامه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha