یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 71906

سلامت نیوز : فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این پزشکان متخصص و فوق تخصص تنها برای مرکز استان اردبیل جذب نشده‌اند بلکه سعی کردیم آنها را بین مناطق مختلف توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی نیز مجوز فعالیت گرفته که این مرکز مجموعه تحقیقاتی موثر در سلامت جامعه است که در زمینه‌های مختلف سعی می‌کند پژوهش‌های کاربردی انجام دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه دانشگاه یک نشریه علمی – پژوهشی دارد دومین نشریه دانشگاه نیز مجوز گرفته است و سعی داریم امسال سومین نشریه دانشگاه را نیز که مجوز آن صادر خواهد شد راه‌اندازی کنیم.

پور‌فرضی گفت: اقدامات خوبی در زمینه تجهیز سالن‌های ورزشی به امکانات بدنسازی و حفظ سلامتی خواهران و برادران انجام شده که در این باب به نظر می‌رسد یک تحول جدی را در حفظ سلامتی و تندرستی دانشجویان شاهد باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در اولین ساعات زلزله آذربایجان شرقی ما 15 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان به محل اعزام کردیم که این امر برای استان و دانشگاه ما مایه افتخار بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: 37 پایگاه پزشکی شهری و جاده‌ای مصوب در سال‌های گذشته داشتیم که بعد از تکمیل این 37 پایگاه برای 13 پایگاه دیگر نیز مجوز گرفتیم تا این تعداد به 50 پایگاه برسد.

پور‌فرضی افزود: بیمارستان صحرایی در گرمی برپا شده که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خدمات رایگان بهداشتی به افراد بی‌بضاعت و نیازمند ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به افراد بی‌بضاعت کارت درمان داده شده است که از یک تا 5 میلیون تومان این کارت‌ها اعتبار دارد و تاکنون 300 میلیون تومان خدمات بهداشتی و درمانی در این زمینه ارائه شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل ادامه داد: برای بیماران خاص نیز کارت هوشمند صادر شده تا بتوانند داروهای خود را راحت‌تر خریداری کنند.

پور‌فرضی همچنین از برگزاری دو مرحله آزمون استخدامی برای جذب نیرو توسط دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت:‌ 437 نفر پذیرفته شده به صورت پیمانی در مرحله جذب نهایی هستند و 46 نفر نیز نیروی فوریت‌های پزشکی جذب کردیم تا پایگاه‌های ما از نظر چارت سازمانی و امدادی تکمیل شود.

این مسئول تاکید کرد: دومین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در محل بیمارستان فاطمی راه‌اندازی شده و در خدمت مردم خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: دو دستگاه سی‌تی‌اسکن در مشگین‌شهر و خلخال نصب شده که به زودی شاهد بهره‌برداری ازاین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن خواهیم بود که هرکدام از آنها با هزینه‌کرد یک میلیارد تومان خریداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha