در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نظریه پردازی علمی و ارائه نظریه‌های جدید در علوم، مجله ایرانی نظریه‌ها و ایده‌ها در علوم پزشكی توسط دانشگاه علوم پزشكی تهران و با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تاسیس شده كه به صورت الكترونیكی و به دو زبان منتشر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: این مجله با عنوان Iranian journal of Medical Hypotheses and Ideasیك مجله الكترونیك با امتیاز علمی ــ پژوهشی برای بیان ایده‌ها و فرضیات جدید در قلمرو پزشكی است و هدف اصلی آن، رفع موانع و فراهم كردن محیطی مناسب به منظور به مشاركت گذاشتن ایده‌های جامعه پزشكی بدون انجام ویرایش‌های غیر ضروری است.


بر اساس این گزارش یك مقاله با این فرض كه به طور همزمان به مجله دیگری ارائه نشده و به هیچ زبانی قبلا چاپ نشده است، برای بررسی در Irn J Med Hypotheses Ideas پذیرفته خواهد شد.


نویسندگان مجازند كه مقالات خود را به زبان انگلیسی یا فارسی ارائه كنند ولی در صورتی كه مقاله به زبان فارسی ارائه شود، دارا بودن چكیده مقاله به زبان انگلیسی ضروری است؛ لذا نویسندگان می‌توانند مقالات خود را از طریق سایت WWW.IJMHI.TUMS.AC.IR ارسال كنند.


گفتنی است، تمام مكاتبات شامل تصمیم گیری‌های سردبیر، درخواست تجدیدنظر و بازبینی از طریق این سیستم صورت می‌گیرد و مقاله پذیرفته شده سریعا به صورت الكترونیك منتشر می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha