سلامت نیوز : محمدجواد جعفریان صبح امروز در کارگروه جوانان هشتمین کنفرانس بین المللی منا ضمن معرفی و تبیین اهداف و برنامه‌های سازمان جوانان به اعضای کنفرانس منا گفت: استراتژی 2020 فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از دغدغه‌های اصلی سازمان جوانان در اجرای برنامه‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه امروز 66 سال از تشکیل سازمان جوانان و بخش جوانان هلال احمر ایران می گذرد افزود: ما در حوزه جوانان هلال احمر ایران تجربه‌ خوبی کسب کرده‌ایم ولی برخی تجربه‌ها را می‌توان نیمه موفق یا شکست خورده یاد کرد و امروز می‌خواهیم از شما برای بهتر کردن آنها کمک بگیریم.

جعفریان افزود: ما در حوزه‌هایی مانند تربیت جوانان رهبر واقعاً موفق بوده‌ایم که سرگروه جوانان خود هستند و در مقابله با آسیبهای اجتماعی و اجرای برنامه‌هایی نگهداشت جوانها و انتقال آنها به قسمت‌های دیگر موفق عمل کرده‌ایم.

جعفریان با تأکید بر اینکه سازمان جوانان هلال احمر در حوزه دانشگاه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها زمینه اجرای برنامه‌های بشردوستانه را فراهم کرده خاطرنشان کرد: هم اکنون در 26 هزارمدرسه و دانشگاه کانون جوانان هلال احمر ایجاد شده و آموزش‌های بشردوستانه و امدادی را ارائه می‌کند.

جعفریان تصریح کرد: غنچه‌های هلال یکی از کانون‌های سازمان جوانان است که در مهد کودک‌ها فعال هستند و تا کنون 90 هزار غنچه هلال را در سراسر کشور آموزش داده‌ایم و آنها را با زمینه کاری هلال احمر و مسائل مختلف بشردوستانه آشنا کرده‌ایم.

وی افزود: کانون‌های دانش آموزی ما در مدارس فعالیت دارند و هم اکنون 860 هزار دانش آموز در 21 هزار مدرسه سراسر کشور عضو این کانون‌ا هستند و فعالیتهای مختلفی را انجام می‌دهند.

به گفته جعفریان از امسال نیز مهارت‌های امدادی و اصول فعالیتهای بشردوستانه در قالب یک واحد درسی در مقطع متوسطه به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: در ایران پیشاهنگ‌ها با سازمان جوانان هلال احمر فعالیت می‌کنند و هم اکنون تعداد قابل توجهی از پیشاهنگ‌ها عضو این سازمان هستند که آخرین برنامه‌ها آنها ۳ روز قبل در مجموعه ورزشی آزادی تهران با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی یادآور شد: کانون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر نیز در دانشگاهها فعالیت دارند و هم اکنون 350 هزار دانشجو در حدود یک هزار دانشگاه‌ مشغول فراگیری آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و اصول فعالیت‌های بشردوستانه هستند.

جعفریان اضافه کرد: کانون‌های جوانان نیز شامل افرادی است که دانشجو نیستند اما زیر 29 سال هستند و در اغلب فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان جوانان حضور دارند.

وی روستاها را در ایران یک پایه و جایگاه مهم برشمرد و اضافه کرد: کانون‌های روستایی جزو برنامه‌های توسعه‌ای سازمان جوانان هلال احمر است و مایل به توسعه بیشتر فعالیت‌هایمان در روستاها هستیم و اکنون حدود 45 هزار نفر در کانون‌های روستایی عضو هستند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: کانون طلاب نیز در مدارس علوم دینی ایران راه اندازی شده است و 25 هزار نفر در این کانونها عضو هستند که در هنگام بروز حوادث، حضور این افراد در میان مردم بسیار موثر و ارزشمند است و موجب آرامش قلب حادثه دیدگان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر در ایران نزدیک به یک هزار و 500 پایگاه امداد و نجات جاده، کوهستان، دریا و جنگل وجود دارد که نزدیک به 25 هزار امدادگر آموزش دیده در این پایگاه‌ها مشغول ارایه خدمات امدادی و بشردوستانه هستند.

جعفریان با بیان اینکه هم اکنون 4هزار و 500 مربی پیشاهنگی در سازمان جوانان هلال احمر فعالیت دارند گفت: سال گذشته نیز حدود چهار جوان در حین ارائه خدمات امدادی جان خود را از دست دادند که ۲ نفر از آنها با اهدای عضو خود جان 9 نفر را نجات دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha