مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی همچون آزیترومایسین (یا زیتروماکس: Zithromax) می‌تواند به ضربان نامنظم قلب یا به‌اصطلاح «آریتمی قلبی» بینجامد.

سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی همچون آزیترومایسین (یا زیتروماکس: Zithromax) می‌تواند به ضربان نامنظم قلب یا به‌اصطلاح «آریتمی قلبی» بینجامد.


به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ، آزیترومایسن ممکن است این مشکل را در بیمارانی به وجود آورَد که میزان پتاسیم یا منیزیم خون، و نیز ضربان قلبشان پایینتر از حد معمول است.

گفتنی است سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با بازبینی مطالعات تعدادی از کارشناسان دارویی و تولیدکنندگان دارو به این نتایج دست یافته است. این مطالعات نشان می‌دهد آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین سبب تغییرات غیرطبیعی در فعالیت الکتریکی قلب می‌شود.

متخصصان قلب باید خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب را بر اثر مصرف این آنتی‌بیوتیک، در بیمارانی که مستعد بیماریهای قلبی هستند، در نظر داشته باشند.


آزیترومایسین نوعی آنتی‌بیوتیک از گروه ماکرولیدهاست که برای گلودرد استرپتوکوکی، برونشیت، برخی انواع ذات‌الریه و عفونتهای کلامیدیایی تجویز می‌شود. این داروی آنتی‌بیوتیک را گروهی از داروسازان کروات در سال ۱۹۸۱ میلادی کشف کردند. آزیترومایسین با فرمول C38H72N2O12 از اریترومایسین مشتق شده و هم‌اکنون از پرمصرفترین آنتی‌بیوتیک‌های دنیاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha