شما می توانید با پرهیز از خوردن موادغذایی که باعث افزایش کلسترول می شوند ، کلسـترول خود را درحالت تعادل ونرمال نگه دارید .

سلامت نیوز: شما می توانید با پرهیز از خوردن موادغذایی که باعث افزایش کلسترول می شوند ، کلسـترول خود را درحالت تعادل ونرمال نگه دارید . موادغذایی که باعث تقویت بدن و جلوگیری از افزایش کلسترول می شوند عبارتنــــــــداز: بادام ،عصاره دانه انگور وعصاره برنج قرمز.

 عصاره برنج قرمز یکی ازجدیدترین روشهای کاهش کلسترول است .
 مطالعات انجـــــام شده دردانشــــگاه پنسیلوانیا سال 2010 نشان می دهند که این عصاره طبیعی می تواند از افزایش کلسترول جلوگیری نماید . دراین تحقـیقات 60 نفرشرکت کننده وجودداشت كه دارای کلسترول بالایی بودند . برای 30 نفرازشرکت کننده ها، یک رژیم غذایی خاص به همراه عــــــصاره برنج قرمز در نظرگرفته شد.
شرکت کننده های باقیمانده از یک شبه دارو و رژیم غذایی مشابه استفاده نمودند . بعداز24 هفته مشخـص گردید که افراد مصرف کننده عصاره برنج قرمز،25 تا 35 درصدکاهش درکلســــــترول LDL داشتند . چون این مکمل غذایی طبــــــیعی یک روش جدید محسوب می شود،شما باید قبل ازخوردن آن با پزشك خود مشورت نمایید .

 بادام نقش چشمگیری را درکاهش کلســـترول ایفا می نماید . یونانی های قدیم راز آنرا می دانستند . درآن زمان، بادام یک آجیل معروف یونانی محسوب می شد . امروزه محقـــــقان متوجه شده اند که بادام نقش موثری را درسالم بودن قلب ایفا می نماید و به همین علت، باید آنرا به عنوان یک ماده غذایی اصلی در رژیم غذایی خود گنــــجاند . بادام حاوی چربی اشباع نشده بالایی است و می تواند باعث کاهش LDL یا کلسترول بد، بدون آنکه اختلالی درسطوح HDL یا کلسترول خوب ایجادنماید، شود. شما می توانیدبرای شروع از بادام استفاده کنید .


عصاره دانه انگور،یکی دیگر از مواد غـــذایی است که باعث کاهش کلسترول می شود . خود انگور ،از هزاران سال پیش به عنوان یک ماده غذایی موثر و مقوی شناخته شده است .

انگـــور حاوی مواد شیمیایی است که پروانتوسانیدین اولیگومری نامیده می شود . این مواد شیمیایی درحقیقت به عنوان آنتی اکسیدان درنظرگرفته می شوند .علاوه برخاصیت کاهش دهندگی کلسترول ، باعث سالم نگه داشتن قلب نیزمی گردند . تحقیقات انجام شده نشــان می دهندکه عصاره دانه انگور، عصاره برنج قرمزوبادام نقش مهمی رادرکاهش کلسترول ایفا می نمایند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha