یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۹
کد خبر: 71948

پژوهشگران علوم پزشکی در انستیتو سرطان «دانا – فاربر» کشور امریکا می گویند موفق به یافتن یک راه کار نوین برای بهبود روشهای درمانی آرتریت و سایر اختلالات سیستم ایمنی خودکار شده اند .

سلامت نیوز :پژوهشگران علوم پزشکی در انستیتو سرطان «دانا – فاربر» کشور امریکا می گویند موفق به یافتن یک راه کار نوین برای بهبود روشهای درمانی آرتریت و سایر اختلالات سیستم ایمنی خودکار شده اند .

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،  آرتریت ( Arthritis ) به معنی التهاب مفصل است. در آرتریت مایع مفصل افزایش پیدا کرده و مفصل متورم میشود. همچنین درد از علائم معمول آرتریت است.

محققین در این آزمایش روش جدیدی را برای درمان این بیماری سیستم ایمنی خودکار نشان داده اند و موفق شده اند با این شیوه مانع از پیشرفت روماتیسم مفصلی در موشهای آزمایشگاهی شوند.

این متخصصان با ارائه گزارشی در مجله «بررسی های بالینی» خاطرنشان کردند: تزریق یک نوع سلول فوق العاده خاص با قابلیت تنظیم واکنش های ایمنی به بدن موشهای مستعد آرتریت، موجب متوقف شدن التهابی می شود که به بافت ها و مفاصل آسیب می رساند.

این متخصصان می گویند:« تزریق هم زمان سلولهای CD۸+  (8 مثبت )و پروتئینی که واکنش خودکار عامل آرتریت را مورد حمله قرار می دهد، بهترین نتیجه را برای مقابله با التهاب مفصلی خواهد داشت.»

دکتر هاروی کانتور، رییس دپارتمان ایمونولوژی سرطان و ایدز در انستیتو دانا – فاربر در این باره تاکید کرد: ما دریافته ایم که می توانیم با کمک این تکنیک تقریبا به طور کامل از بروز بیماری جلوگیری کنیم.

گزارش این تحقیق در مجله «بررسی های بالینی» منتشر شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha