همزمان با روز جهانی کلیه در رادیو سلامت اعلام شد که مصرف ناصحیح دارو مهمترین عامل افزایش بیماران کلیوی در کشور است و سالانه 17 درصد بیماران کلیوی دیالیزی می شوند.

سلامت نیوز :همزمان با روز جهانی کلیه در رادیو سلامت اعلام شد که مصرف ناصحیح دارو مهمترین عامل افزایش بیماران کلیوی در کشور است و سالانه 17 درصد بیماران کلیوی دیالیزی می شوند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،  وزارت بهداشت  اعلام کرد: متاسفانه رشد بیماران کلیوی در کشور نسبت به آمارهای متوسط جهانی بالا است و  سالانه 12 درصد به بیماران نیازمند دیالیز خونی (همودیالیز) افزوده می شود.

دکتر شهناز اتابک متخصص  داخلی و فوق تخصص  کلیه همزمان با روز جهانی کلیه به بخش گفت و گوی تحلیلی رادیو سلامت گفت:مصرف ناصحیح دارو مهمترین علت رشد بیماری کلیوی در کشور است .

دکتر اتابک نبود آموزش و مصرف خودسرانه داروها و مصرف ناصحیح دارو ها برای کنترل  داروها را از دیگر عوامل رشد روند ابتلا به بیماری های کلیوی داسنت و گفت:متاسفانه بیماران ایرانی توصیه های پزشکان  را جدی نمی گیرند.

این متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه روند افزایش بیماری کلیوی دربین بیماران و سایر افراد جامعه را یک تهدید دانست وگفت:مصرف بی رویه و ناصحیح مسکن ها روند بیماری کلیه را در کشو ر افزایش داده است.

دکتر اتابک کنترل داروخانه ها را در خصوص عرضه دارو مورد توجه قرار داد و تاکید کرد:فروش دارو و مکمل ها باید با نسخه پزشک باشد و داروخانه ها از فروش بدون نسخه دارو خودداری کنند.
وی در پایان یاد آور شد که هم اکنون سالانه 17 درصد بیماران کلیوی دیالیزی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha