سلامت نیوز : بیست و نهمین کنگره رادیولوژی ایران با حضور متخصصان این رشته در داخل کشور و نیز چهره‌های برجسته بین المللی از سراسر جهان ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه امسال در محل هتل المپیک تهران برپا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عبدالرسول صداقت دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق گفت: این کنگره که با هدف آشنایی رادیولوژیست‌ها با تازه‌های این رشته و تبادل اطلاعات و تجربیات متخصصان داخل و خارج کشور برگزار می‌شود دستاوردهای نوین رشته رادیولوژی را به غیر از رادیولوژیست‌ها به متخصصان سایر رشته‌های مرتبط از قبیل مغز و اعصاب، زنان، آنکولوژیست‌ها، کودکان و... معرفی خواهد کرد.

وی ادامه داد: تصویربرداری زنان و زایمان از جمله مباحث این کنگره را تشکیل می‌دهد که موضوعات آن در دو بخش شامل بیماری‌های پستان و مسایل مرتبط با بارداری و بیماری‌های رحم و تخمدان به متخصصان ارایه خواهد شد.

به گفته صداقت از دیگر مباحث این کنگره می‌توان به تصویربرداری از کودکان، تصویربرداری اختصاصی سر و گردن، مغز و اعصاب و نیز نقش رادیولوژی مداخله‌ای در درمان بیماری‌ها اشاره کرد.

وی همچنین از برپایی بیش از ۲۵ کارگاه تخصصی همزمان با برپایی این کنگره خبر داد و اظهار داشت: برخی از این کارگاه‌ها از جمله کارگاه PET-CT توسط دکتر بیژن بیژن از امریکا اداره خواهد شد.

دبیر بیست و نهمین کنگره رادیولوژی ایران گفت: در کنگره امسال، میهمانانی از کشورهای امریکا، کانادا، هلند، ایتالیا، ترکیه و عراق حضور خواهند داشت.

وی افزود: امسال با وجود تحریم علیه شرکت‌های خارجی به ویژه شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی، این شرکت‌ها از نمایشگاه تجهیزات رادیولوژی که همزمان با برپایی این کنگره برگزار می‌شود، استقبال خوبی کرده‌اند.

صداقت ادامه داد: در این نمایشگاه روش‌های جایگزین فیلم در رادیولوژی ارایه خواهد شد.علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این کنگره به نشانی www.asr۲۰۱۳.ir  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha