دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

سلامت نیوز : نمایندگان مجلس اعلام كردند كه با توجه به ایراد شورای نگهبان بر طرح مرخصی 9 ماهه زایمان و ارجاع این طرح به مجلس در حال حاضر طرح مذكور در دستور كار كمیسیون های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و اجتماعی مجلس قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ نمایندگان مجلس سال گذشته طرح مرخصی 9 ماهه زایمان را به تصویب رساندند كه براساس این طرح مرخصی زایمان به جای شش ماه به 9 ماه افزایش می‌یابد و  همچنین پدر فرزند نیز دو هفته مرخصی خواهد گرفت.

این طرح پس از تصویب در صحن مجلس برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شد كه شورای نگهبان نیز به دلیل مشخص نبودن منبع مالی آن را رد كرد و به مجلس عودت داد.خبرنگار ما پیگیر وضعیت این طرح و آخرین سرنوشت آن شد.

مرخصی 9 ماهه زایمان در دستور كار كمیسیون اجتماعی مجلس

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به این كه شورای نگهبان ایرادی بر این طرح گرفت طرح مذكور باید در كمیسیون اجتماعی مورد بررسی و اصلاح واقع شود.

وی افزود: این طرح هم اكنون در دستور كار كمیسیون قرار دارد و ما در تلاش هستیم تا منبع مالی آن را تعیین و ایراد شورای نگهبان را رفع كنیم.

به گفته عبدالرضا عزیزی، كمیسیون اجتماعی مجلس در همین هفته طرح مذكور را اصلاح خواهد كرد.

اصرار مجلس برای 9 ماهه بودن مرخصی زایمان

عضو فراكسیون زنان مجلس هم گفت: براساس طرح مذكور مرخصی زایمان از شش ماه به 9 ماه افزایش یافت كه شورای نگهبان این طرح را رد كرد، اما مجلس بر نظر خود اصرار دارد و طرح مذكور را اصلاح خواهد كرد.

شهلا میرگلوبیات افزود: از آنجا كه منبع مالی این طرح مشخص نبود شورای نگهبان آن را به مجلس عودت داد و ما تصمیم داریم منبع مالی این طرح را تعیین كنیم.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینكه طرح مذكور در دستور كار این كمیسیون قرار دارد گفت:كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایرادات شورای نگهبان را رفع خواهد كرد و  به احتمال زیاد طرح مذكور بعد از هفته آینده كه مجلس تعطیل است در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده ساوه با اشاره به مواد طرح مرخصی 9 ماهه زایمان گفت: براساس این طرح علاوه بر مادر فرزند كه 9 ماه به مرخصی می رود پدر فرزند نیز دو هفته به مرخصی خواهد رفت.همچنین براساس یكی از بندهای این طرح هیچ محدودیتی برای بیمه كردن تعداد فرزندان یك خانواده وجود نخواهد داشت.

رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس

نماینده مردم تهران نیز در همین زمینه گفت: با توجه به ایرادات شورای نگهبان بر طرح مرخصی 9 ماهه زایمان نمایندگان مجلس این ایرادات را رفع و مجددا آن را به تصویب خواهند رساند.

زهره طبیب زاده گفت: ما در صدد هستیم تا مراخصی زایمان 9 ماهه باشد و در همین راستا در تلاش هستیم تا ایرادات شورای نگهبان را رفع كنیم و سپس با رای گیری در صحن مجلس طرح مذكور مجددا به شورای نگهبان ارجاع شود.

تعیین تكلیف مرخصی زایمان تا دو هفته آینده

فاطمه رهبر هم معتقد است كه مرخصی 9 ماهه زایمان هم برای مادران خوب است و هم برای فرزندان آنها بنابراین مجلس در تلاش است تا این مصوبه خود را مجدداً با تصویب نهایی به شورای نگهبان ارجاع دهد.

وی افزود: مرخصی زایمان 6 ماه بود كه این برای فرزندان و همچنین مادران مشكل ساز بود كه در همین راستا مجلس سه به این مرخصی افزود.

فاطمه رهبر افزود: از آنجا كه هفته آینده مجلس جلسه ندارد به نظر می رسد تا هفته بعد از آن این طرح در مجلس اصلاح و به تصویب نهایی برسد و برای تعیین تكلیف به شورای نگهبان ارجاع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha