سلامت نیوز : لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس، افزود: سرکشی و بازرسی از باشگاه‌های ورزشی را افزایش داده‌ایم تا مکمل‌های غیرمجاز به فروش نرسد و اگر مکمل‌های مجاز تجویز می‌شود زیرنظر پزشکان ورزشی و متخصصان تغذیه باشد.

وی ادامه داد: از مربیان‌ باشگاه‌های ورزشی خواسته‌ایم به صورت تیمی و گروهی فعالیت کنند و با همکاری پزشکان تیم‌های خود و کارشناسان تغذیه در حوزه ورزش همگانی به مصرف مکمل‌های زیاد تشویق نکنند و بهتر است که مکمل‌های غذایی طبیعی توصیه شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران تصریح کرد: بیشترین داروهای مکمل بدنسازی در باشگاه‌های پرورش اندام توزیع می‌شود که در 2، 3 سال اخیر از باشگاه‌ها جمع‌آوری شده، به داروخانه‌ها منتقل شده است.

وی در حوزه ورزش بانوان نیز گفت: متأسفانه بانوان به دلیل اینکه تمایل به لاغری دارند به مصرف پودرهای لاغری که در آن مقادیر زیادی شیشه و آمفتامین وجود دارد اقدام کرده که البته با اطلاع‌رسانی به موقع و برخورد نیروهای امنیتی مصرف این داروها کمی کاهش یافته است.

پورکاظمی ادامه داد: بسیاری از این داروها از سطح آرایشگاه‌های زنانه جمع‌آوری شده و مصرف آنها نیز در سطح باشگاههای بدنسازی ظرف یک سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: همچنین برخی زنان که به بدنسازی علاقه‌مند هستند گرایش به مصرف مکمل‌های پروتئینی، ویتامینی و نشاسته‌ای دارند.

وی مصرف داروهای رسمی دوپینگ در کشور را بالا ندانست و افزود: مهمترین مکمل‌های دوپینگی که تاکنون مصرف شده انواع هورمون‌ها و ترکیبات غیرمجازی است که در باشگاه‌ها مصرف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha