دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 72004
سلامت نیوز : به نظرتان این دلیل برایتان آشنا نیست؟ اما در واقع آنها به این دلیل که صبحانه می‌خورند، گرسنه نمی‌شوند؛ آنها در خوردن صبحانه اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که منجر به بروز مشکل شده و آنها را از عادت به صرف صبحانه دور می‌کند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ در این مطلب به این اشتباه رایج در خوردن صبحانه اشاره شده است.

1 - کمبود پروتئین مورد نیاز در صبحانه
اغلب افراد کاسه‌ای از غلات به همراه شیر را برای صبحانه در نظر می‌گیرند، به نظر انتخاب خوبی است. بله یک لیوان شیر حدود هشت گرم پروتئین برای بدن تامین می‌کند، اما به این موضوع نیز باید فکر کنید که آیا اغلب شیر را با غلات میل می‌کنید؟ احتمالاً خیر! پروتئین آهسته‌تراز کربو هیدرات هضم می‌شود به همین دلیل شما زودتر گرسنه خواهید شد نه دیرتر. حتی اگر نمی‌خواهید شیر بنوشید، جهت دریافت پروتئین بیشتر یک تخم‌مرغ آب پز به صبحانه خود اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید ۱۰۰ درصد پروتئین را با خوردن یک نان سبوسدار تامین کنید، به شرطی که فقط با لایه نازکی از کره بادام زمینی آن را نپوشانید. سعی کنید از خوردن نان سبوسدار با کره زیاد لذت برده و پروتئین بیشتری را جذب کنید.
 
2 - فیبر کم در اغذیه صبحگاهی
هر چه مقدار شیرینی در صبحانه شما بیشتر باشد، با سرعت بیشتری هضم شده و شما زودتر گرسنه می‌شوید. اما مقدار زیاد فیبر شما را مدت زیادی سیر نگه می‌دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود سعی کنید همیشه حداقل مقدار پنج گرم فیبر را در هنگام صرف صبحانه ‌به بدن خود برسانید. به یاد داشته باشید که مقدار فیبر همیشه باید بیشتر از شیرینی باشد. برای به دست آوردن فیبر اضافه می‌توانید از دانه‌های چیا یا کتان استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که قبل از مصرف به خوبی آنها را خرد کنید، در غیر اینصورت فیبر به خوبی جذب نمی‌شود.
چیا، دانه‌ای از خانواده نعنایان است که خواستگاه آن در مکزیک و گواتمالاست. این گیاه سرشار از آهن، آنتی‌اکسیدان، امگا۳ و پروتئین است.
 
3 - کمبود چربی
یک وعده غذایی بدون چربی می‌تواند بعد از یک ساعت شما را مجددا گرسنه کند. خوردنی‌هایی مانند ماست‌های بدون چربی، غلات با فیبر بالا و میوه‌جات، غذاهای سالمی هستند ولی چربی آنها کجاست؟ توصیه می‌شود در صورت مصرف ماست، ماست با چربی دو درصد را انتخاب کنید و یا حداقل مقداری آجیل که حاوی چربی است را نیز برای پیشگیری از گرسنگی مصرف کنید. مقدار کمی چربی، مدت زیادی دوام می‌آورد.
 
4 - میزان ناکافی مواد غذایی
میوه منبع غنی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است، اما برای صبحانه کافی نیست. به جای خوردن یک سیب در مسیر رسیدن به محل کار، بهتر است یک صبحانه کامل را در خانه میل کنید. شما در فاصله زمانی بیدار شدن تا زمان نهار، حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری نیاز دارید. انرژی‌ای که با مصرف یک میوه مانند یک سیب، برطرف نمی‌شود. در صورتی که این میزان کالری در هنگام صبحانه به بدن نرسانید، پرخوری در هنگام صرف نهار اجتناب‌ناپذیر و بروز مشکلاتی مانند چاقی غیرقابل پیشگیری است.
 
5 - مصرف دیرهنگام صبحانه
بهترین زمان صرف صبحانه، ابتدای روز و اول صبح است؛ درست زمانی که از خواب بیدار می‌شوید. هر چه برای خوردن صبحانه صبر کند بعد از آن بیشتر گرسنه می‌شوید. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی صبحانه فراهم کردن سوخت کافی برای بدن شما بعد از یک مدت طولانی است که چیزی نخورده‌اید. هنگامی‌که زمان صبحانه به زمان نهار نزدیک باشد، کارایی خود را ندارد.

در نهایت اگر می‌خواهید صبحانه شما را راضی نگه دارد، سعی کنید انجام اشتباهات فوق را به حداقل برسانید و همیشه به یاد داشته باشید که خوردن هر صبحانه‌ای بهتر از نخوردن صبحانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha