سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون اعلام کرد: تعداد اهداکنندگان خون در سال گذشته از مرز 2 میلیون نفر گذشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر غلامرضا توگه گفت: بیش از دو میلیون نفر در سال گذشته خون اهدا کردند که نسبت به سال 90 رشد 3.6 درصدی داشت.وی افزود: طبق برنامه‌های پیش بینی شده سازمان و به رغم تحریم های جهانی و مشکلات کمبود اعتبارات، خوشبختانه توانستیم رسالت خود را انجام دهیم.

سال 91 تحریم‌ها را دور زدیم تا کمبودی ایجاد نشود

وی ادامه داد: همچنین در سال 91 خوشبختانه توانستیم با مدیریت خوب مدیران و همکاران سازمان، تحریم‌ها را دور بزنیم به نحوی که در خصوص تهیه کیسه‌های فیلتردار که با مشکلاتی مواجه بودیم نگذاشتیم کمبودی در این زمینه احساس شود.

دکتر توگه گفت: ما این کیسه‌ها را از یک شرکت ژاپنی می‌خریدیم ولی فیلتر آنها از آمریکا می آمد، همچنین بنا بر اعلام ژاپنی‌ها سوزن آن نیز از کشور کانادا می آمد که هر دو تحت تاثیر تحریم‌ها صدور این کالاها را به کشورمان ممنوع اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: بهرحال این مسائل حل شد و خوشبختانه در سال گذشته به کمبودی نخوردیم.

ایجاد شبکه خون رسانی در کشور

وی با اشاره به اجرای برنامه شبکه خون رسانی در کشور بیان داشت: این برنامه شبیه برنامه آمایش سرزمینی است و تعیین کننده نیازهای هر منطقه بر اساس معیارهای جمعیتی و معیارهای دیگر برای تاسیس یا ارتقای فعالیت پایگاه های انتقال خون است.

وی افزود: یعنی هم اکنون نقشه‌ای داریم که نشان می دهد که چقدر پایگاه سیار و ثابت و درجه 1 و 2 خون در کشور نیاز داریم.

رییس سازمان انتقال خون در ادامه اظهار داشت: هم اکنون هر تقاضایی در این زمینه به ما می رسد بر اساس این نقشه تعیین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برنامه‌های سازمان را بر اساس تغییراتی که ممکن است از لحاظ جمعیتی یا سایر پارامترها در منطقه‌ای پیش بیاید به روز می کنیم و اگر نیاز به تاسیس یک پایگاه یا ارتقای فعالیت‌های یک پایگاه باشد بر آن اساس عمل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha