سلامت نیوز : محسن زارعی در گفت و گو با پانا در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان بیان کرد: در سازمان ملی جوانان برای نظارت و کنترل و ارزیابی فعالیت های سازمان ها و دستگاه ها هیچ پشتوانه ای اجرایی وجود نداشت و در حال حاضر ماده 41 قانون پنجم توسعه پیگیری فعالیت دستگاه ها و سازمان ها در حوزه جوانان را به وزارت ورزش و جوانان واگذار کرده است.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان این است که بر عملکرد دستگاه ها در حوزه جوانان نظارت کند و چنانچه گزارشی مبنی بر عدم توجه دستگاه ها به وظایف تعیین شده در حوزه جوانان مشاهده شود، به معاونت نظارت راهبردی اعلام شده و از سوی آن ها مورد نظارت و پیگیری باید قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اساسا وظایف دستگاه ها  طبق قوانین و بندهای تعیین شده مورد سنجش و ارزیابی  قرار می گیرد و بر اساس آن ها دستگاه هایی که موظف به فعالیت در حیطه جوانان هستند، باید به ارائه عملکرد گزارش خود بپردازند.

 زارعی در ادامه به بحث آسیب های اجتماعی اشاره و ابراز کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیاز به گروه‌هایی داریم که هم سنخ جوانان باشند و با آنان مشورت شود، چرا که کل دستگاه اجرایی توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی را ندارند و هجمه‌های مختلفی به جوانان وارد می‌شود، پس لازم است از ظرفیت عظیم سمن‌ها استفاده کنیم.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد:  قانون تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در مجلس هشتم مطرح و 22 بند آن تصویب شد، اما مسکوت ماند؛ بنابراین هنوز قانون مدونی درباره سمن‌ها نداریم. در آن زمان آنقدر دستگاه‌های نظارتی به این قانون اضافه کرده بودند که ساختار مردمی سمن‌ها زیر سوال می‌رفت.
وی افزود: در سطح کلان کشور به هیچ وجه نگاه امنیتی و نظارتی صرف به سمن‌ها وجود ندارد و باید دست به دست هم دهیم که هم نگرش جامعه و هم دستگاه قانونگذار به سازمانهای مردم نهاد تغییر کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha