سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7203

بررسی ها نشان می دهد ، چنانچه پدر خود را علاقه مند به فعالیتهای تحصیلی دانش آموز نشان داده و حتی برای یک روز همراه او به مدرسه برود ، دانش آموز با اعتماد به نفس بیشتری به تحصیل می پردازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، براساس طرحی که از سال 2004 در 12 ایالت امریکا انجام شده است ، در یک روز از سال تحصیلی دانش آموزان مقطع دبستان به همراه پدران خود به مدرسه می روند .این کار نمادین ساده نتایج خوبی به همراه داشته است.

حضور پدر حتی برای یک روز در کنار فرزندان وآن هم در مدرسه ، در مهارتهای یادگیری و روند تحصیلی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد، همچنین دانش آموزان با دیدن پدر در کنار خود، احساس عشق – توجه و حمایت او را به خوبی حس می کنند. 

براساس بررسی های انجام شده ، اجرای این طرح باعث پیشرفت دانش آموزان در درسهای روخوانی و ریاضیات شده است بطوریکه این میزان در میان دانش آموزان پسر حدود 12 درصد و در میان دانش آموزان دختر بیش از 9 درصد بوده است.

در میان دانش آموزان دبستانی حضور پدر در این روز برای رفتار بهتر و نمره انضباط بیشتر نیز موثر بوده است، زیرا آنها می دانند پدر با آمدن به مدرسه، توجه و علاقه خود را به پیشرفت آنان نشان داده و در طول سال نیز منتظر شنیدن اخبار خوش از آنهاست بنابراین سعی می کنند با درس خواندن و بهتر رفتار کردن او را مایوس نکرده و تحسین و تایید پدر را جلب کنند.

براساس این گزارش ، در مجموع هنگامی که والدین در بزرگ کردن و تربیت فرزندان هماهنگ، هم گام ودر کنار هم باشند ، نتیجه بهتر خواهد شد و رسیدن به هدف نیز سریع تر انجام می پذیرد.

به گفته یکی از کارشناسان امور تربیتی ، هنگامی که والدین هر دو در کنار دانش آموز باشند وی بهتر فعالیت می کند و حتی مهارتهای زبانی او نیز کاملتر می شود و همچنین درک بهتری از محیط پیرامون خود دارد ، در چنین شرایطی فرزندان احساس اعتماد به نفس خوبی کسب کرده و با اطمینان بیشتر گام بر می دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha