ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی ایران و تهران غیرقانونی و تفکیک آنها قانونی بود.

سلامت نیوز :مسعود پزشکیان اظهار داشت: من زمان ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بر غیرقانونی بودن این کار تأکید کردم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ؛ وزیر اسبق بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص دلایل غیرقانونی بودن این ادغام توضیح داد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ردیفهای اعتباری دو دانشگاه را جدا از هم تصویب کرده بود بنابراین شورای گسترش آموزش پزشکی در آن زمان حق نداشت این دو دانشگاه را بدون نظر و مصوبه مجلس ادغام کند.

اعضای هیئت علمی دانشگاه ایران هنور هم ناراضی هستند

نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه، با اعلام اینکه هنوز هم تلخی این ادغام در ذائقه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد، گفت: در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران هنوز هم تلخی این ادغام در ذائقه آنان به چشم می‌خورد و این استادان بارها نارضایتی خود را از ادغام اعلام کردند.

وی افزود: وقتی این همه استاد جمع می‌شوند و با سخنان و استدلالات زیاد خود عدم رضایت خود را از ادغام اعلام می‌کنند هر انسان منصفی به این قضاوت می‌رسد که این ادغام بدون در نظر گرفتن نظر مشورتی این همه استاد کار صحیحی نبوده است.

وزیر اسبق بهداشت گفت: حفظ کرامت استادان بر همه واجب است، ما هر چه داریم از این استادان داریم. حتی خدا در قرآن به پیامبرش می فرماید برای ابلاغ پیام الهی نیز با مردم خوشرو باش و ملاحظات آنان را در نظر بگیر، بنابراین بندگان خدا برای انجام کاری به طریق اولی باید ملاحظات مردم و به خصوص قشر فرهیخته دانشگاهی و استادان را نظر بگیرند.

تصویب ردیف بودجه‌ای دانشگاه ایران در بودجه 92

وی از احتمال زیاد تصویب ردیف بودجه‌ای مستقل دانشگاه علوم پزشکی ایران در بودجه سال 92 خبر داد و گفت: ما به عنوان نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کمیسیون تلفیق که در حال بررسی بودجه سال 92 است پیشنهادهای لازم خود را در این خصوص ارائه کرده‌ایم و امیدواریم مورد قبول نمایندگان مجلس قرار گرفته و در صحن علنی تصویب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha