اهدای اعضای یك بیمار مرگ مغزی جان دو بیمار دچار نارسایی كلیه را در مشهد نجات داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازدانشگاه علوم پزشكی مشهد، كلیه‌های مرحوم ابراهیم اسماعیل‌آبادی ‪ ۲۹‬ساله اهل روستای اسماعیل‌آباد جوین سبزوار به مرد و زنی ‪ ۲۲‬و ‪ ۴۰‬ساله از شهرستان كلات اهدا و كبد این مرحوم نیز جهت پیوند به شیراز ارسال شد.

مدیر مركز پیوند دانشگاه علوم پزشكی مشهد درباره این پیوند به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این عمل از بیمار مرگ مغزی، یكصد و بیست و نهمین مورد است كه با موفقیت در مشهد انجام شد.

دكتر محمدجعفر مدبر افزود: هم‌اینك بیماران دچار مرگ مغزی در مشهد به صورت مشترك در دیگر بخشها از جمله بخش مراقبتهای ویژه بیماران قلبی در بیمارستانهای امام رضا(ع)، قائم(عج) و خاتم‌الانبیا(ص) تحت نظر قرار می گیرند.

وی گفت: از هر بیمار دچار مرگ مغزی، هشت نفر با پیوند عضوهایی مانند دو كلیه، دو قرنیه، كبد، قلب، ریه و استخوان می‌توانند به زندگی سالم ادامه دهند.

او افزود: نگهداری از این بیماران نیازمند امكانات، تجهیزات، بخش نگهداری مجزا و نیروهای متخصص است.

وی با اشاره به اینكه هم‌اینك پیوند كلیه، قرنیه و قلب در مشهد انجام می‌شود گفت: در صدد افزایش توان تخصصی و تجهیزاتی جهت انجام پیوندهای مغز استخوان و كبد در مشهد هستیم كه در صورت تامین اعتبارات و تجهیزات، سال آینده امكان انجام این پیوندها نیز امكانپذیر می‌شود.

او افزود: از جمله دیگر معضلات در روند پیوند اعضا در مشهد نبود مركز ویژه برای انجام اعمال پیوند است.

وی گفت: هموطنان عزیزی كه مایل به اهدا اعضا خود پس از احراز مرگ مغزی هستند می‌توانند برای دریافت فرم اهدا عضویت به "مركز مدیریت پیوند اعضا" واقع در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه و یا با تلفن ‪۰۵۱۱ ۸۵۱۵۰۰۲‬ تماس بگیرند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha