سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7206

یك متخصص تغذیه گفت : عمده كمپوت و آب میوه‌هایی كه به صورت صنعتی تولید می‌شود به دلیل كمی خواص غذایی و ویتامین، برای بیماران مفید نیست.

دكتر "نصیبه‌نصر آزادی " روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در اكثرآب میوه‌های پاكتی تنهااسانس میوه‌هاوجود داردكه‌ازحداقل ویتامین‌ها برای مواد رسانی به بیمار به خصوص بیماران جراحی شده كه بسیار به آن نیازمند است ، برخوردار نمی‌باشد.

وی با اشاره به این كه آوردن كمپوت و آب میوه‌های صنعتی از سوی عیادت- كنندگان یك‌رسم‌و عادت شده است، اظهارداشت:این عادت غلط نه تنها باعث بهبود بیماران نمی‌شود، بلكه در برخی موارد باعث تاخیر در بهبودی ومشكلات درمانی می‌شود.

وی گفت: این مواد عذایی هیچگونه‌از مواد مغذی كه بدن بیمار به آن نیاز دارد ، برخوردار نمی‌باشد.

نصر آزادنی افزود : این دسته از غذاها كه بیشتر مصرف تفریحی دارد در حرارت‌های بسیار بالا تهیه‌می‌شود و مواد غذایی خود را از دست می‌دهد و برای‌ماندگاری و تازه بودن آنها از مواد نگهدارنده شیمیایی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینكه تنها میوه و آب میوه‌های طبیعی برای بیماران لازم و مفید است ، گفت: استفاده از آب میوه‌های مصنوعی برای كودكان نیز مضر است ، چون به رشد، استخوانبندی و سلامت دندان آن آنها آسیب می‌رساند.

این متخصص تغذیه گفت : از پزشكان نیز خواسته می‌شود كه در زمینه تغذیه طبیعی ، همراهان بیمار را توجیه كنند و آنان را به استفاده از میوه‌های طبیعی جهت بهبود سریع تر بیمار اجبار نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha