سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۶
کد خبر: 72069
سلامت نیوز : هر دم از این آسمان ستاره‌یی به زمین می‌كشند و باز، این آسمان غم‌زده غرق ستاره‌هاست. من نمی‌دانم چرا منطقه‌یی به زیبایی استان كهگیلویه و بویراحمد با آن طبیعت بی‌نظیر و مردم پاك‌سرشت باید به این نحو بر سر زبان‌ها بیفتد. باز هم رودررویی متخلف و شكاركش از طرفی و محیط‌بان‌های وظیفه‌شناس و از جان گذشته از طرف دیگر ساعت دو صبح روز 2/2/92 (عجب وقت‌شناسی) یك پراید حامل چهار نفر در اطراف پاسگاه محیط‌بانی میمند استان كهگیلویه و بویراحمد مورد سوءظن گشت محیط‌بانی قرار می‌گیرد و محیط‌بان‌ها به تعقیب آنها می‌پردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد؛ سرنشینان پراید كه احتمالا سرشان از جایی و چیزی گرم بوده كنترل اتومبیل خود را از دست می‌دهند و چهار چرخ پراید رو به آسمان متوقف می‌شود. محیط‌بان‌ها كه برای كمك به سرنشینان پراید می‌روند، با اسلحه متخلفان، یك كلاشینكف و یك سلاح سوزنی مواجه می‌شوند. آنها شروع به تیراندازی به سمت محیط‌بان‌ها می‌كنند. گلوله یكی از دست‌های محیط‌بان را از هم می‌درد كه در بیمارستان در شیراز در حال دوخت و دوز شدن است و به دیگری تركش اصابت می‌كند كه از نتیجه بی‌اطلاعیم. چند نكته در این میان حایز اهمیت است. اول غیرت و همت محیط‌بان‌هایی كه با حداقل حمایت از طرف سازمان متبوع خویش كماكان در ساعت دو بعد از نیمه‌شب همچنان به گشت‌زنی می‌پردازند. عبارت حداقل حمایت را بنده با دقت برگزیده‌ام، مگر سازمان برای حمایت از محیط‌بان اسعد تقی‌زاده كه اكنون حدود چهار سال است كه به جرم قتل در زندان یاسوج گرفتار است چه كرده، برای خالدی هم‌بند وی چه؟ برای محیط‌بان جامی شی در زندان شیراز كه او هم به جرم انجام وظیفه به اعدام محكوم شده چه كرده است؟ در مصاحبه‌یی كه با مدیركل محترم محیط زیست در یاسوج انجام گرفته است (همین دیروز) ایشان گفتند كه ما برای آنها (یعنی برای تقی‌زاده و خالدی) دعا می‌كنیم. عجب آنان همه كاری را می‌كنند كه مادر بنده از دست‌شان برمی‌آید. او هم سر نماز این خدمتگزاران را دعا می‌كند ولی به راستی از دست سازمان حفاظت محیط زیست به جز دعا كاری ساخته نیست.

جنابان تصمیم‌گیر شما را به خدا اجازه ندهید باز هم محیط‌بان روزگار جوانی را پشت میله‌های زندان بگذرانند، شما آنها را مسلح كرده‌اید و در طبیعت به شغل مهم حفاظت از میراث طبیعی ایرانی‌ها گسیل داشته‌اید. آیا نباید آنها از حمایت كامل قانون و سازمان محیط زیست برخوردار باشند؟ اگر نیروهای پلیس، متخلفی را حین انجام عمل ضد اجتماعی به قتل برسانند محاكمه خواهند شد؟ اگر نمی‌توانید قوانینی را وضع و اجرا كنید كه محیط‌بان را حمایت كند، اسلحه را از آنها بگیرید. اسلحه تحریك‌كننده، است هیچ می‌دانید كه پلیس انگلستان فاقد اسلحه است متخلف كه محیط‌بان مسلح را پیش خود می‌بیند تهدید می‌شود تحریك می‌شود و راه نجات را در شلیك یك گلوله می‌بیند. در نزد محیط‌بان این یك معامله باخت - باخت است، اگر بزند و متخلف كشته شود، او را به اعدام محكوم می‌كنند و اگر نزند، او را می‌زنند و جان را از دست می‌دهد. اگر می‌بینید كه متخلفان منطقه زیبای دنا این‌گونه جری و گستاخ شده‌اند به این دلیل است كه ضعف سازمان و بی‌تفاوت ماندن را مشاهده می‌كنند. جان این محافظان طبیعت ایران و عمرشان ارزش دارد. قدر شجاعت و رشادت و وظیفه‌شناسی آنها را بدانیم. خواهش می‌كنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha