سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 72071

سلامت نیوز : محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، پیامدهای زلزله 7.7 ریشتری سراوان را بیشتر یک معجزه عنوان کرد و افزود: زلزله سراوان می‌توانست همه ما را نابود کند و نه تنها تبعات داخلی بلکه تبعات بین‌المللی داشته باشد. امکان داشت بسیاری از هموطنان‌مان در این زلزله جان خود را از دست بدهند اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: خدا می‌خواست قدرتی را به ما نشان دهد تا یکدلی ما در امداد و نجات بیشتر شود چون ممکن است این زلزله در هر جایی حتی تهران هم اتفاق بیفتد.

مظفر به بازدیدهایی که از منطقه زلزله زده سراوان داشته اشاره کرد: در این زلزله روستاها آسیب جزئی دیده بودند حتی در روستایی به نام گل‌پیچک زمین به طول 10 کیلومتر و به قطر 10 سانتی‌متر شکاف خورده بود اما 10 تا 15 خانه خشت و گلی که دقیقاً در وسط شکاف قرار داشتند تنها ترک جزئی خورده بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: مردم روستا می‌گفتند هنگام وقوع زلزله تیرهای برق روی زمین خم می‌شد و برمی‌گشت. مگر می‌شود زلزله‌ای با قدرت 7.7 ریشتر 50 ثانیه زمین را بلرزاند ولی کشته‌ای نداشته باشد و کمترین خسارت را بر جا بگذارد و این مسئله چیزی جز معجزه نیست و مردم باید نماز شکر بخوانند.

زلزله‌ای به بزرگی 7.7 ریشتر روز سه‌شنبه 26 فروردین مناطق جنوب سیستان و بلوچستان به مرکز شهر سراوان را لرزاند که خسارات چندانی در پی نداشت و تنها یک نفر در این زلزله کشته شد که او نیز در کوهها به علت برخورد سنگ به سرش جان باخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha