سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 72072

سلامت نیوز : عبدالله فضل‌علیزاده در گفت‌و‌گو با فارس افزود: استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی و عوارض هورمونهای موجود در آن به نوع هورمون و اینکه در چه افرادی استفاده شود بستگی دارد.

وی ادامه داد: مصرف مواد آرایشی و بهداشتی که هورمون داشته باشد ممکن است برای همه افراد مشکل آفرین نشود. استفاده از هورمون به شکل تزریقی،خوراکی و موضعی بستگی به شرایط فردی دارد که می خواهد آن را مصرف کند.

رئیس انجمن سرطان ایران گفت: لوازم آرایشی که دارای هورمون‌های جنسی زنانه است و معمولاً برای رفع سیاهی دور چشم و رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود برای زنانی که زمینه بیماریهای زنانه مانند سرطان سینه و تخمدان و... دارند، خطرناک است.

وی افزود: بنابراین قبل از استفاده از این محصولات باید بررسی شود که افراد زمینه بیماری‌های سرطانی را دارند یا خیر و حتماً با نظر پزشک تجویز و مصرف شود.

رئیس انجمن سرطان ایران ادامه داد: جذب لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی هورمون های جنسی است از راه پوست و مخاط بی‌ضرر نیست و باید با احتیاط مصرف شود.

مصرف هورمون‌‌های جنسی باعث بروز عوارضی مانند چاقی، لاغری، اختلال‌های قاعدگی و برهم‌خوردن تعادل هورمون‌ها در بدن و از همه مهمتر سرطان می‌شوند و باید بدانیم سرطان‌زایی این هورمون‌ها در چند ارگان‌ بدن بیشتر است.

پستان، تخمدان و رحم در زنان و پروستات و بیضه در مردان بیشتر تحت‌تأثیر هورمون‌ها قرار می‌گیرند.

در بررسی عوامل خطرساز سرطان، مصرف هورمون‌ها یک عامل خطرساز است و تحقیقات نشان داده این هورمون‌ها بیشتر برای مصارف زیبایی و پوست استفاده می‌شوند و این درحالی است که مصرف لوازم آرایشی در کشورمان معادل کل اروپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha