سلامت نیوز :  زهرا سیاح پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر وقوع یک سانحه در شهرستان کیار یک فرد 48 ساله به نام اکبر رمضانی دچار ضربه مغزی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: پس از سه روز مراقبت در بخش مراقبت‌های ویژه مرگ مغزی این بیمار توسط پزشکان تیم پیوند تایید و با اعلام رضایت خانواده وی برای اهدای عضو، عمل جداسازی اعضا با حضور تیم اعزامی پیوند انجام شد.

سیاح ادامه داد: اعضای این بیمار مرگ مغزی شامل کبد،‌ پانکراس، بخشی از عروق و کلیه‌ها برای پیوند به بیماران نیازمند به استان‌های اصفهان و شیراز اعزام شد.

مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط اهدای عضو، گفت: بیمار باید در آی.سی.یو تحت نظر باشد و پنج پزشک شامل پزشک متخصص جراحی اعصاب، متخصص داخلی اعصاب، متخصص بیهوشی، متخصص داخلی و پزشکی قانونی بیمار را ویزیت و پس از انجام آزمایشات و اقدامات پیش رفته مرگ وی را تأیید کردند بیمار مورد نظر برای اهدای عضو آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که بخواهند عضو این انجمن شوند در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به واحد بیماران خاص و پیوندی، کارت مخصوص عضویت را تکمیل کنند.

سیاح تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون این سومین عمل جداسازی اعضای بیماران مرگ مغزی در استان است که امروز در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha