سلامت نیوز : الیاس غانم ظهر امروز در حاشیه هشتمین کنفرانس‌های جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) به خبرنگاران گفت: با توجه به سطح تجربه بالای هلال احمر ایران زمینه مناسبی برای انتقال این تجربیات و استفاده آن در بین جمعیت‌های ملی سراسر دنیا به وجود آمده است که برای ما اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی هلال احمر ایران را محور پاسخگویی به حوادث و سوانح داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای دانست و افزود: جایگاه بالای این جمعیت در میان اعضای فدراسیون سبب شده تا برنامه ویژه‌ای برای ادامه همکاری‌های مشترک و دو جانبه با هلال احمر ایران اتخاذ کنیم.

مدیر ارشد فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی منطقه منا اذعان داشت: توانایی‌های هلال احمر ایران در ارائه خدمات بشردوستانه و عام‌المنفعه به افراد محروم و کم برخوردار منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا انکارناپذیر است.

غانم به حضور چشمگیر جوانان در عرصه‌های مختلف این جمعیت در کشورمان اشاره کرد و گفت: با این حجم بالای اعضای جوان که هلال احمر در پرورش آن کوشیده است به طور حتم آینده روشنی در انتظار این کشور خواهد بود.

وی تأکید کرد: از توان هلال احمر ایران در پشتیبانی از فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر استفاده می‌کنیم و اگر این همکاری با این روند ادامه یابد این جمعیت گزینه خوبی برای پشتیبانی فدراسیون خواهد بود.

غانم ارتقا سطح فعالیت‌های بشردوستانه و افزایش سطح رسیدگی به حادثه دیدگان را از جمله راهبردهای 2020 فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر عنوان کرد و افزود: ارتقا حمایت از افراد محروم و کم برخوردار به ویژه در جوامع توسعه نیافته از اولویتهای کاری فدراسیون و اعضای جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در منا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha