سلامت نیوز : سید کاظم شاهزاده فاضلی در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای برنامه پزشک خانواده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: هنوز از سوی وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای اعلام نشده است و منتظر سیاست جدید وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا این برنامه را در تهران و زیرمجموعه دانشگاه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: تنور اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران را به سختی اما همچنان گرم نگه داشته‌ایم اما برای اجرای آن سیاستی اعلام نشده است و اینکه گفته ‌شود در حال اجرا است، درست نیست.

مدیر گروه گسترش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از زمانی که سازمانهای بیمه‌گر به صورت یکطرفه قراردادهای خود را با پزشکان خانواده لغو کرده‌اند و تعداد کمی از این پزشکان که در سامانه ثبت‌نام کرده بودند از این طریق منصرف شدند.

شاهزاده فاضلی افزود: نزدیک به 3 هزار پزشک عمومی در برنامه پزشک خانواده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبت‌نام کرده بودند و در حال حاضر نمی‌دانیم همان تعداد هنوز هم در انتظار پیوستن به این برنامه هستند یا خیر.

وی با بیان اینکه زیرساختها را برای اجرای برنامه پزشک خانواده حفظ کرده‌ایم، ادامه داد: در بحث سخت‌افزاری در زمینه تأمین مکان و سایر تجهیزات،تأمین فضای فیزیکی اقدامات لازم انجام شده به طوری که تمام مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه به سیستم اینترنت مجهز شده‌‌اند.

مدیر گروه گسترش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: زمانی که سازمانهای بیمه تعهد خود را انجام نمی‌دهند و قرارداد نمی‌بندند پزشکان شرکت‌کننده در این برنامه بر اساس شرایط تصمیم‌ خواهند گرفت که در این برنامه بمانند یا خیر. عقل سلیم حکم می‌کند تا زمانی که بیمه هزینه‌های آنها را قبول نکرده در این برنامه شرکت نکنند.

شاهزاده فاضلی گفت: احتمال ویرایش نسخه 02 پزشک خانواده وجود دارد و پس از انجام اصلاحاتی در آن به دانشگاه ابلاغ می‌شود. ما منتظر سیاستها و دستور‌العمل‌های جدید هستیم تا طبق آن موانع را بسنجیم و هزینه‌ها را برآورد کنیم.آن زمان است که در رابطه با چگونگی جذب مجدد پزشکان تصمیم‌گیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha