سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 72085

سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو از راه اندازی 14 کمیسیون راهبردی در سازمان غذا و دارو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عباس حاجی آخوندی در نخستین گردهمایی معاونان غذا و داوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: نظارت بر عرضه دارو و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها همواره از سیاست‌ها و برنامه های سازمان غذا و داور بوده است که تصمیم داریم در شرایط فعلی این نظارت‌ها و بازرسی‌ها را با شدت و گستردگی بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: امسال منظومه دارویی کشور باید به گونه ای مدیریت شود که دشمن از سرمایه گذاری خود بر روی تحریم ها ناامید شود و گمان نکند به اهداف خود رسیده است.

رییس سازمان غذا و دارو از راه اندازی 14 کمیسیون راهبردی در سازمان غذا و دارو خبر داد.

بنا بر این گزارش، دکتر عباس حاجی آخوندی گفت: این کمیسیون ها که به منظور مشارکت همه متخصصان و مسئولان غذا و داوری کشور در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌های سازمان غذا و دارو تشکیل شده است که متشکل از 7 نفر عضو غیردولتی بخش صنعت و تجارت دارو و تجهیزات پزشکی، 2 استاد دانشگاه، 2 نیروی ستادی سازمان و یک نفر به عنوان دبیر کمیسیون است.

وی افزود: این کمیسیون ها عبارتند از فناوری و نوآوری دارویی، امور راهبردی، اقتصاد و مدیریت دارو، امور بین الملل، کمیسیون اعتلای امور داروخانه ها، ساماندهی و مدیریت پخش، حمایت از تولید، داروهای گیاهی، امور حقوقی، قانونی و امور زیربنایی، مواد اولیه، شیرخشک و مکمل ها، مطالعات بالینی، امنیت و ایمنی غذا، اعتلای فرآورده های بهداشتی و آرایشی.

عرضه داروهای خاص توسط سامانه تجویز

رییس سازمان غذا و دارو از عرضه داروی بیماران خاص توسط سامانه تجویز این سازمان که از سال آینده به بهره برداری می‌رسد خبر داد و گفت: توسط این سامانه عرضه، تجویز و مصرف این داروها به تدریج عقلانی و هوشمند خواهد شد.

وی راه اندازی این سامانه در کشورهای دیگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: راه اندازی این سامانه موجب صرفه جویی در منابع دارویی کشور می شود.

گفتنی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این از ارائه داروی بیماران خاص به صورت هوشمند خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha