سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

سلامت نیوز : رییس انجمن تکنولوژی گردش خون، با بیان اینکه در چشم انداز دو ساله اکمو در ایران پیش بینی کرده‌ایم که تا دو سال آینده چهار مرکز اکمو در سطح کشور راه اندازی شود تا به عنوان مرکز ارجاع، بیماران نیازمند به دستگاه اکمو، به این مراکز مراجعه کنند.

دکتر سید رسول حسینی در گفت وگو با ایسنا ، افزود: بیمارانی که عمل قلب می شوند تعدادی از آنها ممکن است که از دستگاه قلب و ریه مصنوعی جدا نشوند، یک عده از بیماران نیز ممکن است دچار مشکلات تنفسی یا مسمومیت ریوی شده باشند و کل بیمارانی که در قلب و ریه آنها نارسایی وجود دارد و با دارو نمی توان آن را کنترل کرد باید توسط دستگاهی به نام اکمو نگهداری شوند.

وی تصریح کرد: ممکن است که عارضه آنها یک روز و تا یک هفته به طول بینجامد و بعد مشکل عارض شده برطرف شود، با دستگاه اکمو می توان این بیماران را تا زمانی که مشکل آنها حل می شود با دستگاه زنده نگه داشت. در حقیقت دستگاه اکمو پلی بین حیات و مرگ بیمار است.

حسینی ادامه داد: هم اکنون چالشی که در این زمینه وجود دارد عدم آموزش کافی در زمینه استفاده از این دستگاه است عدم آموزش کافی در کل تیم پزشکی که از این دستگاه استفاده می کنند وجود دارد. در این راستا چشم انداز دو ساله‌ای تدوین کردیم تا دو سال آینده هیچ بیماری وقتی به این دستگاه نیاز دارد فوت نکند.

رییس انجمن تکنولوژی گردش خون در پایان اظهار کرد: بیمارستانهای سوانح و سوختگی شهید مطهری و لقمان برای استقرار این دستگاه اعلام نیاز کرده اند در چشم انداز دو ساله اکمو در ایران پیش بینی کرده‌ایم که تا دو سال آینده چهار مرکز در سطح کشور راه اندازی شود به عنوان مرکز ارجاع تا بیماران نیازمند به دستگاه اکمو به این مراکز ارجاع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha