سلامت نیوز : دبیر انجمن صنفی واردکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی، نسبت به خطرات مصرف کرمهای آرایشی حاوی ماده سرطانزا هشدار داد و گفت: برخی کرمهای آرایشی که حاوی ماده نگهدارنده PARABEN هستند، می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان را افزایش دهد.

حمید مقیمی در گفتگو با مهر، به خطرات استفاده از مواد نگهدارنده در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی برای اینکه محصول تولیدی آنها ارزان تمام شود، از ماده ای به نام "پارابن" استفاده می کنند که ماندگاری محصول را افزایش می دهد.

وی با اشاره به خطرات این ماده نگهدارنده در محصولات آرایشی و بهداشتی، گفت: تفاوت یک کرم صورت گران قیمت و ارزان قیمت که هر دو 50 میلی هستند، در وجود همین ماده سرطانزاست.

مقیمی با اعلام اینکه محصولات گران قیمت و برندهای معروف دنیا از موادی در محصولات خود استفاده می کنند که برای بدن ضرر نداشته باشد، تاکید کرد: اصولا این قبیل محصولات، دوران ماندگاری کمتری دارند. اما در مقابل، برخی کارخانجات تولید محصولات بهداشتی و آرایشی، از افزودنی هایی مثل وازلین و... که از نفت تهیه شده است، استفاده می کنند.

دبیر انجمن صنفی واردکنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی با توصیه به خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی برای تهیه محصولات قابل اطمینان، اظهارداشت: پشت قوطی و بسته هر محصول آرایشی و بهداشتی، فرمول تولید نوشته شده است.

وی گفت: اشاره به واژه paraben free در فرمولاسیون تهیه آن محصول، نشان می دهد که آن محصول آرایشی فاقد این ماده نگهدارنده و خطرناک است.

مقیمی با اشاره به محصولاتی که در کشورهای هند، پاکستان و چین تولید و عرضه می شود، افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی این کشورها هیچ ارزش علمی ندارد.

وی تاکید کرد: چنانچه محصول آرایشی و بهداشتی، فاقد شناسنامه فرمولهای تهیه شده باشد، یعنی اینکه تقلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha