سلامت نیوز : سهیلا شهشانی، متخصص کودکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:  والدین امیدوارند با مصرف مکمل های حاوی ویتامین و مواد معدنی کودک آنها سالمتر، باهوش تر، با نشاط تر و قد بلند تر می شود

وی گفت: واقعیت این است عوامل متعددی در پیشرفت این کودکان نقش دارند و کودکان مبتلا به سندروم داون در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب به صورت روتین نیاز به مصرف مکمل ندارند.
 
شهشهانی افزود:  شرایط خاص نظیر نقایص مادر زادی قلب، بیماری تیروئید و .... هستند که نیاز فرد به ویتامین و مکمل ها را افزایش می دهد و همگان نیازمند مصرف مکمل ها نمی باشند.
 
این پزشک متخصص کودکان در ادامه اظهار داشت:  کودکانی که همه  گروههای مواد غذایی را مصرف نمی کنند یا بد غذا هستند، کودکان با آلرژی شدید غذایی،  کودکان با رژیم غذایی ، کاهش وزن از گروه کودکان نیازمند به مصرف مکمل ها هستند.
 
شهشهانی در ادامه گفت: وجود کروموزم اضافی در سندروم داون موجب افزایش غیر طبیعی در تولید برخی آنزیم ها و پروتئین ها می شود ، نظر به اینکه بسیاری از ویتامین های محلول در آب به عنوان کو آنزیک در مسیر های بتابولیک فعالیت می کنند ، مصرف مقادیر بالای این ویتامین ها،  منجر به افزایش چند برابر این آنزیم ها شد که به این امر برای سلامت بدن مناسب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha