سلامت نیوز :  دکتر زهرا علیزاده ثانی متخصص قلب و عروق و فلوشیب تصویر برداری کم تهاجمی قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مخترع جوانی است که چندی پیش با شرکت در همایش مخترعین ژنو 2013 که با حضور دو هزار مخترع از 45 کشور جهان برگزار شد در کنار دیگر جوایز کسب شده عنوان برترین مخترع زن جهان را  از آن خود کرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ این پزشک فوق تخصص تصویربرداری قلب و عروق، نرم افزاری برای تعیین میزان تنگی عروق قلب با استفاده از الگوریتم های ریاضی و فیزیکی پیشرفته اختراع کرده است.

کسب دو مدال طلا با تائید اکثریت رای داوران و هیئت ژولی ، دریافت دپیلم افتخار ژنو و دیپلم افتخار انجمن بین المللی علم و تکنولوژی روسیه (بالاترین رتبه علمی همایش )از دیگر افتخارات کسب شده توسط دکتر زهرا علیزاده ثانی در این همایش بین المللی است .

دکتر زهرا علیزاده ثانی در خصوص اختراع ارائه شده در این همایش اظهار داشت:  ‌در حال حاضر در تمام جهان رشته های تشخیصی به سمت کارهایی می رود که خطرات و عوارض کمتری برای بیمار داشته باشد و همچنین هزینه های درمانی نیز کاهش پیدا کند به همین منظور از سه سال گذشته با همکاری دو نفر از مهندسین ارشد کامپیوتر (روح الله علیزاده ثانی و سید جواد حسینی )فعالیت بر روی روشهای تشخیصی کاملا غیر تهاجمی بر اساس الگوریتم های پبشرفته ریاضی و فیزیکی و استفاده از علم دیتا ماینیک یا داده کاوی  آغاز شد .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: تاکنون فعالیتهای محدودی در این زمینه انجام شده است و بزرگترین کاری پیش از این صورت گرفت در مجموعه اطلاعات دانشگاه اوین کالیفرنیا در سال 2011 انجام شد که سطح کمیت ، حساسیت و دقت به دست آمده خیلی پایینی داشت.

دکتر زهرا علیزاده تصریح کرد :‌نرم افزار طراحی شده  با استفاده از روشهای پیچیده و پیشرفته ریاضی و فیزیکی در زمینه داده کاوی با دقت تشخیصی 100 درصد و حساسیت 95 درصد طراحی شده است و قابلیت استفاده در اورژانس ها، کلینیک های سرپایی و حتی آمبولانس ها در زمان ویزیت اولیه بیمار را داراست.

دکتر زهرا علیزاده ثانی در خصوص کاربرد این نرم افزار اظهار داشت: ‌علاوه برکادر پزشکی، تمامی افرادی که اطلاعات اولیه از بیماری قلبی داشته باشند از جمله پرستاران و تکنسین های اورژانس می توانند با ارائه اطلاعات اولیه بیمار از جمله تاریخچه بیماری، اطلاعات آزمایشگاهی ساده اولیه، نوار قلب و اکو کاردیو گرافی می توانند به صورت آنلاین احتمال تنگی عروق و همچنین نیاز بیمار به بررسی های تشخیصی بیشتر را ارزیابی و دریافت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: ‌استفاده از این نرم افزار که روشی ایمن، سریع، کم هزینه و غیر تهاجمی است، علاوه بر کمک به تشخیص سریعتر میزان شدت بیماری قلبی و عروقی از استفاده از روشهای پیشرفته از جمله آنژیوگرافی و جراحی های در زمانهای غیر ضروری جلوگیری و علاوه بر کاهش فشارهای روحی و جسمی به بیمار از هزینه های درمانی بیشتر نیز جلوگیری می شود.

دکتر زهرا علیزاده ثانی اظهار داشت: ‌در حال حاضر این نرم افزار در مرحله ثبت اختراع بین المللی است و پس از ثبت به تولید انبوه می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha