سلامت نیوز : تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ «خونه زندگی» درباره‌ی ساماندهی حضور روانشناسان و مشاوران در برنامه‌های صداوسیما، تاکید کرد: تلویزیون نباید در این زمینه ویترین تبلیغی افراد باشد.

غلامرضا بختیاری در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، گفت: در رابطه با ساماندهی حضور روانشناسان و مشاوران در برنامه‌های صداوسیما به ویژه تلویزیون دو نکته مهم مطرح است؛ اول اینکه بحث پزشکی یک بحث عام را در تلویزیون مطرح می‌کند اما در مقابل بحث روان‌شناسی یک مساله شخصی است که شامل زمینه‌های مختلف از جمله افسردگی و ... می‌شود. اگر حضور افراد به عنوان مشاور و روانشناس با ساماندهی مناسبی انجام بگیرد، می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد؛ ضمن اینکه تلویزیون در راستای حضور روانشناسان باید قصد ارائه‌ی رهنمودهای مناسب را داشته باشد، نه جذب مشتری را پیش بگیرد و تبلیغاتی عمل کند.

وی با بیان اینکه در زمینه‌ی بحث روانشناسی باید مسائل مربوط به این مساله آسیب‌شناسی جدی شود، خاطرنشان کرد: مشکلات روانشناسی باید با راه‌حل‌های مناسب و سنجیده شده به مردم ارائه شود تا بینندگان با شنیدن بحث، نیمی از مشکلاتشان حل شود.

تهیه‌کننده برنامه «خونه زندگی» در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تاکنون برای حضور مشاوران و روانشناسان در برنامه‌تان با محدودیت مواجه شده‌اید؟ اینگونه گفت:‌ هیچ‌گونه محدودیتی تاکنون در این زمینه نداشتیم اما یکی از مشکلات ما در این خصوص این است که باید به دنبال روان‌شناسان و پزشکان باشیم که خوش صحبت باشند؛ چرا که معمولا اینگونه بحث‌ها از سوی بینندگان بیشتر از طریق شنیداری دنبال می‌شود و به کلام توجه می‌کنند.

بختیاری ادامه داد: در زمینه‌ی حضور روان‌شناسان در برنامه‌های تلویزیون برخی از همکاران ما سعی می‌کنند به سمت افراد سهل‌الوصول بروند، درحالی که نباید این اتفاق بیفتد؛ به عنوان مثال پزشکی که خودش بخواهد در برنامه حضور پیدا کند، قطعا نتوانسته جذب مشتری کند و می‌خواهد از طریق تلویزیون این اتفاق بیفتد در صورتی که یک پزشک و روان‌شناس خوب نیازی به حضور در تلویزیون ندارد؛ مثلا افرادی مثل دکتر ماندگار و ... با توجه به سوابقی که دارند احتیاجی به حضور در تلویزیون ندارند و برنامه‌سازان به دنبال آن‌ها می‌روند.

این تهیه‌کننده در پایان به ایسنا گفت: اعتقاد کلی من در زمینه پزشکان و روان‌شناسان این است که اگر اخلاق پزشکی در جامعه حاکم باشد، هیچ مشکلی پدید نخواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha