سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشکی دانشگاه «ویسکونسین» در یک آزمایش جدید برای اولین بار سلول‎های بنیادی حاصل از جنین انسان را به سلول‎های عصبی موش‌ها پیوند زده و موفق شدند توانایی یادگیری و قدرت حافظه آنها را دوباره بازگردانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این آزمایش برای اولین بار نشان داده شد که سلول‎های بنیادی انسانی می‌توانند پیوند موفقیت آمیزی با سلول‎های مغزی بالغ داشته باشند و در نتیجه به ترمیم اختلالات و نارسایی‎های عصبی کمک کنند.

دکتر «سو جیون شانگ»، استاد علوم اعصاب و نورولوژی در این دانشگاه می‌گوید:‌ این سلول‎های بنیادی پیوندی، وقتی داخل مغز موش‌ها کار گذاشته شوند دو نوع از نورون‎های معمول و در عین حال حیاتی را تشکیل می‌دهند.

این نورون‎های مهم در بسیاری از رفتارها و احساسات انسانی از جمله یادگیری، عملکرد حافظه، عادت کردن و بسیاری دیگر از مسائل روانی، نقش حیاتی دارند.

پزشکان امیدوارند که با بهره‎گیری از این شیوه بتوانند به راه‎کاری موثر برای درمان مشکلات حافظه‌ای و عصبی در مبتلایان به آلزایمر، سندرم داون و بسیاری دیگر از اختلالات عصبی و روانی نظیر افسردگی، صرع و جنون جوانی دست یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha