سلامت نیوز : پیر ریتر بعد از ظهر امروز در حاشیه هشتمین کنفرانس بین المللی جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب‌سرخ منطقه منا، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران علاوه بر حضور توانمند در سطح داخلی در بسیاری از مراکزی که کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ هم فعالیت دارد حضور پررنگ و موثری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به ایجاد مراکز درمانی از سوی جمعیت هلال‌احمر ایران در مناطق بحران‌زده جهان خاطرنشان کرد: ایران در 18 منطق بحران زده از جمله افغانستان، کنیا، ساحل عاج، آذربایجان و مالی مرکز درمانی ایجاد کرده که در ارائه خدمات درمانی و بشردوستانه به مردم این مناطق بسیار مفید واقع شده است.

وی با بیان اینکه ایران همکاری دو جانبه و بسیار خوبی یا کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دارد، افزود: در این راستا برنامه‌های متعددی به صورت همزمان پیش‌می‌بریم و یک یادداشت همکاری دوجانبه به مدت 5 سال بین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر ایران در سال گذشته به امضاء رسیده است.

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران تأکید کرد: بازپیوند اعضای خانواده و مراقبت‌های درمانی در معرض خطر از جمله زمینه‌های اصلی برای همکاری بین این دو نهاد بین‌المللی است.

این مقام مسئول در کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ گفت: دو سازمان علاوه بر این همکاری‌ها در زمینه‌های برنامه‌های درازمدت مانند آموزش حقوق بین‌المللی بشردوستانه، آموزش خطرات مین و همکاری در زمینه توانبخشی جسمانی با هم ارتباط دارند.

ریتر اهدای 500 هزار دلار برای کمک به سومالی را یکی دیگر از کمکهای جمعیت هلال احمر ایران برشمرد که در سال گذشته برای بحران این کشور علاوه بر دیگر کمکهای امدادی به این منطقه گسیل داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha