سلامت نیوز : محمد فرهادی در گفت‌وگو با فارس، افزود: در زمینه گوش و حلق و بینی پروژه‌ای با محور نقشه‌برداری از مغز در دست اجرا داریم تا نقشه مغزی بیمارانی که احساس می‌کنند گوششان وز‌وز دارد تهیه شود.

وی ادامه داد: با تهیه این نقشه مشخص می‌شود گوش این افراد و ترکیب مغزی آنها چه تفاوتی با مغز سالم دارد و در چه نقاطی می‌توان مداخله کرد. در واقع این روش برای افرادی که گوششان صدا می‌دهد اما منشأ خارجی ندارد استفاده خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین از بررسی ژنتیکی شنوایی خبر داد و گفت: ژنتیک شنوایی افرادی که مشکل شنوایی دارند بررسی شده است و تاکنون تعداد زیادی ژن در رابطه با ناشنوایی و کم‌شنوایی افراد مشخص شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با این ژن‌ها یکی دو تا ژن جدید شنوایی در میان ایرانیان شناسایی شده که مقالات آنها نیز به چاپ رسیدند.

فرهادی همچنین از بهره‌مندی در زمینه تحقیقات شنوایی از حوزه فناوری نانو خبر داد و گفت: در پروژه جدید به روش نانو تکنولوژی استفاده کرده‌ایم تا از این طریق کیت‌های نانو ذرات طلا تهیه شده تا برای تشخیص بیماری‌های سرطانی و تومور‌ها استفاده شود. این پروژه در دست اجرا است و مراحل خوبی را طی کرده است و نتایج نهایی این طرح به زودی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha