سلامت نیوز : بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ، این فدارسیون سالانه مبلغی را از محل صندوق ملکه شوکن به منظور حمایت مالی از اجرای طرح های بشردوستانه صلیب‌های سرخ و جمعیت‌های ملی هلال احمر اختصاص می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این فدراسیون در سال 2013 پس از بررسی و مطالعه طرح‌های ارسالی از سوی جمعیت‌های ملی از ده‌ها کشور از ۵ قاره جهان طرح‌هایی را شایسته حمایت دانسته و مبلغی را برای اجرای طرح های بشردوستانه از سوی صلیب سرخ و جمعیت ملی هلال احمر در پنج کشور جهان شامل ایران، بلاروس، بولیوی،اریتره و کریماتی اختصاص داده است.

براین اساس، همه ساله تمام جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر طرح‌های خود را به منظور حمایت مالی به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ ارائه می‌دهند که امسال طرح کانون‌های بشردوستانه جوانان هلال احمر به همراه طرح‌های بشردوستانه ۴ کشور دیگر مشمول حمایت مالی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ شده است.

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است که این فدراسیون هزینه اجرای کانونهای بشردوستانه هلال احمر در زندان‌ها و مراکز اصلاح و تربیت تا 4 هزار نفر زندانی جوان را تقبل می‌کند.

بنابر اعلام جمعیت هلال احمر کشور، تاکنون در 100 کانون بشردوستانه در مراکز اصلاح و تربیت و بند جوانان زندان‌ها و ندامتگاه‌های مرکزی کشور با هدف آموزش مهارت‌های اولیه امدادی و ترویج اصول بشردوستانه هلال احمر ایجاد شده است.

صندوق ملکه شوکن به منظور ترویج کار امدادرسانی در زمان صلح در سال 1912 توسط ملکه ژاپن در کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ ایجاد شد.

این صندوق توسط یک کمیسیون مشترک متشکل از نمایندگان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اداره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha