سلامت نیوز : رهبر مژدهی آذر در گفت‌و‌گو با فارس درباره پنی سیلین‌های چینی توضیع داد: بنده اطلاعی از این موضوع ندارم زیرا در هیچ یک از داروخانه‌های کشور گزارشی مبنی بر توزیع پنی سیلین چینی نداشته‌ایم. این خبر را از رسانه‌ها شنیده‌ام بنابراین باید مشخص شود اگر چنین داروهایی وارد کشور شده است آیا مجوز وزارت بهداشت را داشته است یا قاچاق بوده است.

وی ادامه داد:‌ اگر از گمرک آمده باشد و مجوز وزارت بهداشت را داشته باشد وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد اما اگر قاچاق باشد به وزارت بهداشت مربوط نیست به خصوص اینکه در شبکه رسمی داروخانه‌های کشور ما گزارشی از توزیع داروی پنی سیلین چینی نداریم.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: پنی سیلین تولید داخل به میزان کافی اکنون در داروخانه‌های کشور وجود دارد بنابراین نیازی به واردات پنی‌سیلین از چین یا هر جای دیگری وجود ندارد.

مژدهی آذر افزود: به نظر من شما رسانه‌ها نیز چنین اخباری را منتشر نکنید چون در مردم نگرانی ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که از آنجا که شما می‌گویید پنی سیلین چینی در داروخانه‌ها وجود ندارد بنابراین مردم نباید نگران توزیع پنی سیلین چینی در داروخانه‌ها باشند و بنابراین جای نگرانی نیست،گفت: در داروخانه‌ها قطعاً پنی سیلین چینی وجود ندارد اما به هر حال همه مردم آگاهی ندارند که روی دارو چه نوشته شده است و ممکن است نگران شوند.

پیگیری فارس برای صبحت با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای توضیح در مورد پنی سیلین‌های چینی و صحت و سقم آن بی‌نتیجه بود و هیچ یک از مسئولان این سازمان پاسخگو نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha