سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱
کد خبر: 72159

مصرف انواع مختلف گوشت نه تنها برای سلامتـــــی مضرنیستند بلکه دارای ارزش های غذایی متفاوت نیز هستند .

سلامت نیوز: اگرچه بیشترمتخصصان تغذیه بر این باورندکه خوردن مقدارزیادگوشت برای سلامتی مضـراست ، ولی با رژیم غذایی متعادل می توان از این ماده غذایی به نحواحسن استفاده نمود . به گزارش سلامت نیوز مصرف انواع مختلف گوشت نه تنها برای سلامتـــــی مضرنیستند بلکه دارای ارزش های غذایی متفاوت نیز هستند .

گوشت گاو
گوشت گاو برای افرادی مناسب است که ازنظرجسمانی ضعیف وآسیب پذیرهسـتند و همچنین افرادی که از نظرضریب هوشی درسطح پایینی هستند . ترکیبات اسیدآمینه پروتئین گوشت گاو تا حدی می تواند نیازهای بدن انسان را تامـــین نماید و درنتیجه می تواند مقاومت بدن را در مقابل بیماری ها افزایش دهد . اگرچه رشته های عضلانی گوشت گاو به آســـانی دربدن هضـــــم نمی شوند و همچنین حاوی مقدارزیادی کلسترول وچربی است ، بنابراین افراد مسن وکودکان نباید به مقدار زیاد ازگوشت گاو استفاده نمایند .

گوشت گوسفند
گوشت گوسفند برای افرادی سودمند است که ازآسم و بیماری های ریوی رنج می برند ، علاوه برآن برای کلـــــیه نیز مفــــــید می باشد و می تواند مقاومت بدن را افزایش دهد . درنتیجه بهترین ماده غذایی درفصل زمستان محسوب می شود .چون گوشـــت گوسفند طبیعت گرمی دارد، برای همه افراد مناسب نیست ، بویژه کسانی که ازسینه درد وسرفه ، سوءهاضمه ،آرتروز و اگزما رنج می برند .

گوشت ماهی ومیگو
ماهی و میگو،حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند تیامین (ویتامین ب ) ، لاکتوفلاوین ، اسیدنیکوتینـــیک ، ویتامین D ، کلسیم ، فسفر، آهن وسایرمواد معدنی هستندکه وجودآنها برای بدن انسان ضروری است . باوجود این همه خاصیت شما نباید ازآنها به مقدارزیاداستفاده کنید؛زیراممکن است به معده وطحال آسیب برساند و بیماری های معده – روده ای را بوجودبیاورد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha