چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 72165

قیمت داروهای بیماران خاص از عصر دوشنبه با افزایش 2 تا 5 برابر روبه‌رو شده است. این درحالی است که مسئولان وزارت بهداشت با اعلام برداشته شدن تحریم دارو، از کاهش قیمت این داروها خبر داده بودند.

افزایش 2 تا 5 برابری قیمت داروی بیماری‌های خاص
سلامت نیوز : مدیر مددکاری انجمن بیماران ام.اس در گفت‌وگو اختصاصی با «حمایت» اعلام کرد : قیمت داروهای بیماران خاص از عصر دوشنبه با افزایش 2 تا 5 برابر روبه‌رو شده است. این درحالی است که مسئولان وزارت بهداشت با اعلام برداشته شدن تحریم دارو، از کاهش قیمت این داروها خبر داده بودند.

فاطمه هاشمی با بیان این که هنوز علت اصلی این افزایش قیمت مشخص نشده است، افزود: اکنون فقط داروخانه‌ها جوابگو هستند و آنها نیز اعلام کرده‌اند که از عصر دوشنبه به دلیل صفر شدن فرانزشیب بیمه، قیمت این داروها تا 5 برابر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه از روز گذشته بسیاری از بیماران که به دلیل افزایش ناگهانی قیمت داروهای‌شان قادر به تهیه آنها نشده‌‌اند، برای رفع این مشکل به انجمن حمایت از بیماران ام. اس مراجعه کرده‌اند.

مدیر مددکاری انجمن بیماران ام.اس با بیان اینکه تبدیل ارز مرجع به ارز مبادله‌ای برای تهیه دارو، ماندن طولانی‌مدت داروهای وارداتی در گمرک و مشکلاتی که بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی ایجاد کرده‌اند، باعث گرانی داروهای بیماران خاص شده است، تاکید کرد: اخبار رسیده به ما حاکی از این است که افزایش قیمت فقط مخصوص داروهای بیماران ام.اس نیست، بلکه تمام داروهای وارداتی مورد مصرف بیماران خاص با این افزایش قیمت روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: بیماران ام.‌اس باید هر ماه باید از داروهای اینترفرون (بتافرون، آوانکس و...) استفاده کنند که قیمت این داروها تا عصر دوشنبه 207 هزار تومان بود، اما روز گذشته به 420 هزار توما رسید، یعنی از دو برابر هم بیشتر شد.به گفته وی، این افزایش قیمت باعث می‌شود، عده زیادی از بیماران ام. اسی از این داروها محروم شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha