چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
سلامت نیوز : یک آدم متشخص به هیچ عنوان از همسر و فرزندان خود در حضور دیگران انتقاد نمی کند. همسران برای یکدیگر- طبق فرمایش قرآن- نقش لباس را دارند و بنابراین حتی در جایی که به طرف مقابل نقدی وارد است آن را آشکار نمی کنند و همواره در برابر همسر خود نقش پشتیبان و حمایتگر را دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ مورد حمایت قرارگرفتن، از سوی همسر در مقابل جمع، گرمای زندگی زناشویی را صد چندان و طرفین را به لذت زندگی مشترک امیدوارتر می کند.از سوی دیگر اثرگذاری نقد در خلوت، چند برابر تاثیر آن در جلوت است و شاید بتوان گفت تذکردادن و انتقاد در مقابل دیگران نه تنها تاثیرگذار نیست بلکه شخص را در حالت تدافعی وارد می کند و به دیگر سخن، او را در موضع لجبازی و مخالفت قرار می دهد.بنابراین کسانی که تشخص و احترامی برای خویش قائلند خانواده خود را جزئی از وجود خود می دانند و برای احترام و تشخص خانواده خود نیز تلاش می کنند. از این رو هیچگاه نباید همسر ویا فرزندان خود را در مقابل جمع تخریب کرد و یا حتی مورد نقد قرار داد. یک آدم متشخص در تمامی جمع ها در برابر اعضای خانواده خود نقش حمایتگر را دارد.

مثال: مدرس (در حضور دانش آموز): آقا می دانید پسرتان چه نمره ای از ریاضی گرفته؟

پدر: خیر

مدرس: ۸ گرفته!

پدر: البته با شناختی که از توانایی های پسرم دارم مطمئنم این مسئله دلایلی دارد که با تمرین بیشتر ضعف هایش ر ا جبران می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha