سلامت نیوز :قرنیه همانند پوست از بافت های پوششی تشکیل شده که در مقابل نور خورشید و باد آسیب پذیر است.قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا برف بدون داشتن محافظ مناسب چشمی به چشم آسیب می رساند و باعث التهاب قرنیه می شود. ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد تا این ناراحتی برطرف شود. در این مدت قدرت بینایی کم می شود اما کوری کامل ایجاد نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان  ؛ اگر چه آفتاب سوختگی چشم با استفاده از قطره چشم و استراحت برطرف می شود اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور فرابنفش خورشید به ناراحتی های متعدد از جمله دژنراسیون ماکولا و آب مروارید منجر می شود. شاید جمع کردن چشم از آن محافظت کند اما باعث سردرد می شود و به چشم فشار وارد می کند. بنابراین بهترین کار استفاده از عینک آفتابی است که در برابر هر دو اشعه UVA و UVB ایمن باشد.

یک ساعت قلیان کشیدن مساوی است با کشیدن ۱۰۰نخ سیگار

محققان آمریکایی هشدار می دهند برخلاف تصور نادرست برخی افراد قلیان کشیدن برای سلامت بسیار مضر است زیرا همانند سیگار، مصرف کننده را در معرض مواد شیمیایی مختلف و مضر قرار می دهد. پس از اندازه گیری میزان سموم موجود در بازدم، خون و ادرار مصرف کنندگان قلیان، محققان دریافتند به طور معمول، یک فرد سیگاری بین ۸ تا ۱۲ پک می زند و هر بار 0.5 تا 0.6 لیتر دود استنشاق می کند.

اما در یک ساعت قلیان کشی، مصرف کننده، ۲۰۰بار پک می زند و هر بار 0.15 تا یک لیتر دود وارد ریه می کند. با قراردادن زغال روی تنباکوی میوه ای، علاوه بر به وجود آمدن ماده سمی از تنباکو و زغال، حرارت ایجاد شده باعث واکنش شیمیایی می شود که ۲نوع ماده شیمیایی سمی VOCS و PAHS به وجود می آورد.

یافته هایی درباره مصرف قارچ خوراکی

نتایج بررسی ها نشان می دهد، قارچ های خوراکی معمولی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد به میزان مکمل ویتامین D، نیاز بدن به این ویتامین را تامین می کند. به گزارش هلث نیوز، محققان آمریکایی توصیه می کنند، نیم تا یک ساعت قبل از مصرف، قارچ را در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید.

طرز قرار دادن آن هم مهم نیست به طوری که می توان آن را بعد از جداسازی از محیط کشت در معرض نور خورشید قرار داد.قارچ، همانند پوست انسان اشعه نور خورشید را به ویتامین تبدیل می کند. حتی پس از برداشت، این روند ادامه پیدا می کند. این ماده مغذی برای سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها و دندان و جذب کلسیم لازم است.مصرف یک پرس قارچ که در معرض نور خورشید قرار می گیرد ۴۰۰واحد ویتامین D بدن را تامین می کند، و مصرف بالای این نوع قارچ به مقدار مکمل، ویتامین D بدن را تامین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha