سلامت نیوز: رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انتقاد از تبلیغات جهت دار شبکه دو صدا و سیما برای یک کاندیدای ریاست نظام پزشکی کشور در آستانه انتخاب رییس کل نظام پزشکی تاکید کرد: در صورتی که شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما نمی تواند اشرافی در این مسائل داشته باشد ، باید فکری جدی برای این حوزه شود تا شاهد سوء استفاده این چنین آشکار و مشمئز کننده نباشیم. 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی کشور، دکتر رئیس زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار داشت: در حالی که برای پوشش خبری برنامه های ملی و موثر سازمان بسیج جامعه پزشکی نظیر جایزه ملی شهید دکتر رهنمون و یا کنگره های علمی برگزار شده در بیمارستانهای صحرائی زمان جنگ در سطوح بسیار عالی یا برگزاری کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا و امثال آن ، علی رغم پیگیری های متعدد و نامه نگاریهای فراوان ، نمی توانیم کمترین پوشش خبری مناسبی را فراهم آوریم ، شبکه دو صدا و سیما در کمتر از یک هفته دو بار به شکل کاملأ جهت دار برای فردی که کاندیدای ریاست نظام پزشکی کشور می باشد و در مورد اوهزاران حرف ناگفته وجود دارد در بهترین ساعات ممکن و در پر بیننده ترین برنامه های خود برای ایشان تبلیغ انجام می دهد.

دکتر رئیس زاده اظهار داشت: این امر حاکی از وجود تعاملات ناسالم در بعضی از قسمتهای سازمان صدا و سیما می باشد.

وی در ادامه ضمن ابراز تأسف فراوان برای مسئولین صدا و سیما به خصوص مدیریت شبکه دو و شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما گفت: بعضی جریانات معامله گر و ناسالم و نفوذی به همین راحتی در بعضی از قسمتهای صدا و سیما مدیریت می کنند.  
 
دکتر رئیس زاده گفت : اما کار به جایی رسیده که سازمان بسیج جامعه پزشکی برای پوشش خبری برنامه های خود از صدا و سیما کاملا قطع امید کرده است.قدر مسلم اگر نامه نگاریها و گلایه های حضوری و با واسطه ما در این چند سال کوچکترین اثری میداشت مجبور به بیان عمومی آن نمی شدیم.در بعضی از برنامه های شبکه پنج صداوسیما با ذکر آدرس و شماره تلفن مطب فرد شرکت کننده در برنامه به اصطلاح سلامت که بعضا افرادی مسئله دار می باشند رسمأ تبلیغات بازاریابی انجام می دهند.

رئیس زاده گفت: در بعضی برنامه ها، از چهره های نامطلوب سیاسی پزشکی دعوت به عمل می آورند ، در جایی دیگر میهمانان را با نظر بعضی از ارگانهای مسئله دار می بندند و نهایتا کار را به جایی رسانده اند که در روز روشن و در جلوی چشمان تیزبین حوزه سلامت ، تریبون رسمی تبلیغاتی یک عنصر می شوند.

وی افزود: آیا مدیران شبکه دو و شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما مردم را ساده فرض کرده اند یا شاید هم بدلیل سوء مدیریت، اشرافی بر لابی های مسئله دار زیر مجموعه خود ندارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن تشکر از زحمات دست اندرکاران سازمان بزرگ صدا و سیما و به خصوص شخص آقای مهندس ضرغامی گفت : امیدواریم آقای مهندس ضرغامی به این مسائل رسیدگی جدی نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتیکه شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما نمی تواند اشرافی در این مسائل داشته باشد، باید فکری جدی برای این حوزه شود تا شاهد سوء استفاده این چنین آشکار و مشمئز کننده نباشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha