چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 72198
سلامت نیوز : اسدالله گردان امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: با لطف خداوند و همدلی مسئولان در شرق استان کرمان و پیگیری‌هایی که داشتیم از بدو تاسیس تاکنون در بخش آموزشی اقدامات خوبی انجام شده و پیشرفت‌های مناسبی داشتیم.

وی افزود: در این دانشگاه رشته‌های متعددی از جمله پزشکی، پرستاری، بهیاری و علوم آزمایشگاهی فعال است که در دانشکده‌های زیرمجموعه بیش از 200 پرستار و 60 بهیار در حال گذراندن دوره‌های تحصیلی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم بیان کرد: یکی از مشکلات پیش روی ما کمبود فضای فیزیکی و تخت در بیمارستان پاستور است که در نظر داریم با تغییر در فضای موجود مشکل را مرتفع کنیم و پاسخگوی مردم چهار شهرستان شرق استان کرمان باشیم.

گردان از راه‌اندازی اورژانس بانوان در بیمارستان پاستور خبر داد و گفت: به لحاظ آموزشی بودن بیمارستان پاستور پیگیری‌هایی برای زیرپوشش قرار دادن بیمارستان خصوصی افلاطونیان داشتیم و امیدواریم با همکاری مدیریت این بیمارستان بتوانیم، مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه نگهداری پزشکان متخصص در منطقه بسیار سخت و دشوار است، ابراز داشت: یکی از اقدامات این دانشگاه برای ارائه خدمات بهتر به مردم جذب پزشکان متخصص مستقر در شهرستان به عنوان هیئت علمی دانشگاه است تا متخصصان غیربومی در شهرستان ماندگار شوند.

این مسئول ابراز داشت: پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مجرب و توانمندی در شهرستان بم داریم که به لحاظ کمبود امکانات امکان نگهداری آنها در شهرستان با مشکل مواجه است و امیدوارم با راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابی شاهد حضور و خدمات‌رسانی پزشکان متخصص باشیم.

گردان بیان کرد: طبق آمار ما در سال 90 تعداد 6 هزار عمل جراحی در بم داشتیم که با توجه به راه‌اندازی دانشگاه این تعداد به دو برابر افزایش یافت و تعداد بیماران اعزامی به کرمان نیز حدود 50 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه رشته دندان‌پزشکی به‌زودی در دانشگاه بم راه‌اندازی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان از لحاظ علمی رتبه مناسبی در کشور ندارند و همچنین به لحاظ تازه تاسیس بودن این دانشگاه تلاش‌های ما سبب شده است که به زودی درجه دانشگاه ارتقا یابد.

گردان تصریح کرد: در سطح کشور فقط 9 دانشکده دندانپزشکی داریم که با پیگیری‌هایی که داشتیم به زودی این رشته در بم راه‌اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha