با ابداع فناوری جدیدی، هزاران بیمار دیابتی برای كنترل قند خون خود دیگر به آزمایش خون سر انگشتان نیازی ندارند و می‌توانند این كار را به عهده سنجنده‌های جدیدی كه بطور شبانه‌روزی بیمار را تحت نظر دارند واگذار نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازرویترز، مقامات بهداشت فدرال آمریكا، برای كودكان استفاده از سنجنده‌ای را كه سه روز پیاپی كار می‌كند و برای بزرگسالان سنجنده‌ای كه هفت روز می‌تواند فعال باشد را تایید كردند.

هدف نهایی ساخت یك "لوزالمعده مصنوعی" است كه در آن این سنجنده‌ها به همراه تلمبه‌های كاشته شده ، بطور خودكار انسولین آزاد می‌كند تا قند خون بیمار دیابتی مشابه فرد سالم شود.

هنوز تا تحقق این امر سالها زمان باقی است. در حال حاضر، انتظار می‌رود این سنجنده‌های زیر پوستی به آسیب پذیرترین بیماران كه نیازمند تزریق انسولین هستند كمك كند تا بیماری خود را بهتر كنترل كنند.

شاید این سنجنده‌ها با زنگ خطری همراه شوند كه با اعلام هشدار از افزایش یا كاهش خطرناك قند خون جلوگیری می‌كنند.

سطح بالای گلوكز به رگهای خونی و اعصاب آسیب می‌رساند و به بروز نابینایی، نارسایی كلیوی، قطع عضو و بیماری قلبی می‌انجامد. آزمایش مكرر گلوكز از طریق چهار تا هشت بار در روز آزمایش خون به بیماران كمك می‌كند گلوكز خون را كنترل كرده و از بروز این عوارض پیشگیری كنند.

با این فناوری جدید، بیماران دیابتی از یك سوزن برای وارد كردن یك سنجنده درست در زیر پوست پهلو یا شكم در هر سه یا هفت روز استفاده می‌كنند.

این سنجنده‌ها از طریق ارتباط بی‌سیم هر پنج دقیقه میزان گلوكز خون را به یك دستگاه شبیه كاغذ ارسال می‌كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha