چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 72205
سلامت نیوز : محققان انگلیسی دریافتند: افرادی که در شهرهای با فضای سبز بیشتر زندگی می‌کنند پریشانی روانی کمتر، بهداشت بهتر، رضایت بالاتری از زندگی و درآمد بیشتری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ «متیو وایت» و همکارانش در مرکز اروپا برای محیط زیست و سلامت انسان در دانشگاه دانشکده پزشکی اکستر داده‌هایی را از یک پژوهش ملی طولی خانواده در انگلیس بررسی و ارزیابی کردند.

وایت طی بیانیه‌ای گفت: زندگی در مناطق شهری با سطوح نسبتا بیشتر از فضای سبز در مقایسه با سطوح نسبتاً کمتر از فضای سبز تاثیر مثبتی بر رفاه معادل تقریبا یک‌سوم تاثیر ازدواج در مقابل مجرد بودن و یک دهم تاثیر افراد شاغل در مقابل افراد بیکار را به همراه دارد.

این تحقیقات که در نشریه علوم روانشناسی منتشر شد، نشان داد که حتی اگر عوامل دیگر که منجر به رضایت از زندگی می‌شود در کنار دیگر عوامل جمع شود، زندگی در یک منطقه سبزتر اثر چشمگیرتری داشته است.

وایت گفت: این نوع مقایسه‌ها برای سیاستگذارای مهم هستند، هنگامی که سعی می‌کنید که تصمیم بگیرید که چگونه در منابع عمومی کمیاب سرمایه‌گذاری کنید.

وایت افزود: یافته‌های حاصل از پژوهش‌های قبلی ارتباط بین فضای سبز و رفاه را نشان داد، اما این تحقیقات احتمال اینکه افراد با سطوح رفاه بیشتر به سادگی به مناطق سبزتر نقل مکان کنند را رد نمی‌کند.

وایت و همکارانش گفتند: آنها این مشکلات را با استفاده از جمع‌آوری داده‌های طولی از بررسی ملی سالانه بیش از 10هزار نفر از 1991 تا 2008 حل و بررسی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha