سلامت نیوز:افت قند خون رانندگی را برای بیماران مبتلا به دیابت مخاطره‌آمیزمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت، در پژوهش جدیدی که روی 425راننده بالغ مبتلا به دیابت انجام شد، "دکتر دانیل جی کوکز "و دستیاران وی در مرکزعلوم بهداشتی "دانشگاه ویرجینیا" در "شارلوتسویل" دریافتند که 52 درصد از این شرکت کنندگان حداقل یک اتفاق بد را به دنبال افت قند خونشان در حین رانندگی تجربه کرده اند.

"دکتر کوکز" در این باره اظهار داشت که رانندگان دیابتی زمانی که قندخونشان کاهش می‌یابد، باید مانند کسی که به علت پنچر شدن لاستیک خودرو خود در کنارجاده پارک می‌کند، بلافاصله ماشین خود را نگه دارند و خوراکی‌های شیرین و حاوی قند مصرف کنند و منتظر بماند تا قند خونشان افزایش یابد.

گروه تحقیقاتی "دکترکوکز "حوادث رانندگی گزارش شده از سوی مردان و زنانی را که حدود 26 سال به دیابت نوع اول (دیابت وابسته به انسولین )مبتلا بودند، طی یک دوره 12 ماهه مورد بررسی قراردادند.

سن افراد شرکت کننده در این تحقیق به طور متوسط 42 سال بوده است وسالانه حدود 16 هزار مایل رانندگی کرده بودند.

یه طورکلی  22 درصد از رانندگان این پژوهش در طول یک سال پیشینه تصادف داشته‌اند، که تنها در 4/2 درصد موارد علت تصادف افت قند خون بوده‌است.

بنابراین "دکتر کوکس " و همکارانش پیشنهاد می‌کنند که سطح قند خون این افراد پیش از رانندگی باید بالاتر از 90 میلی گرم در هر دسی لیتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha