مركز جامع درمان هموفیلی بیمارستان كودكان مفید از ابتدای مهر ماه، به كودكان هموفیلی خدمات جامع درمانی ارائه می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر جواد غروبی، رییس بیمارستان در مورد مركز جامع درمان هموفیلی با بیان این كه برای درمان جامع هموفیلی نیاز به وجود بخش‌های تخصصی بسیاری از جمله دندانپزشكی،‌ مددكاری، داروخانه، فیزیوتراپی، جراحی است، به وجود بیش از 54 متخصص در این بیمارستان اشاره كرد و گفت: از این رو، بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مبنی بر تاسیس مراكز جامع درمان بیماران خاص، بیمارستان كودكان مفید برای درمان جامع كودكان هموفیلی در نظر گرفته شد.


غروبی با تاكید بر این كه ظرفیت پذیرش و خدمات رسانی به بیماران در مركز جامع درمان هموفیلی بیمارستان مفید محدودیتی ندارد، یادآور شد: برای راه‌اندازی این مركز، تاكنون بیش از 6 میلیون تومان هزینه شده كه البته پس از این نیز به اعتباراتی برای پیشبرد خدمات آن نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم، دكتر پیمان عشقی مسوول راه اندازی كلینیك بیماری‌های خاص بیمارستان كودكان مفید با اشاره به این كه این بیمارستان از 30 سال پیش به بیماران تالاسمی خدمات درمانی ارائه می‌كرد و همچنین بخش نفرولوژی آن فعال بود، خاطرنشان كرد: از این پس با راه اندازی مركز جامع خدمات درمان كودكان هموفیلی، این كودكان می‌توانند تمام خدمات درمانی خود را بدون نیاز به مراجعه به مراكز متعدد درمانی در بیمارستان كودكان مفید دریافت كنند.

عشقی گفت: البته در حال حاضر بیمارستان امام خمینی (ره) و درمانگاه جامع كانون هموفیلی ایران، خدمات ارزنده‌ای را به بیماران هموفیلی ارائه می‌كند اما در بیمارستان كودكان مفید با وجود تقریبا تمام متخصصان مورد نیاز و امكان بستری بیماران خدمات درمانی به كودكان هموفیلی به طور 24 ساعته و در تمام موارد تخصصی ارائه می شود.

وی به راه اندازی سیستم ثبت نام بیماران هموفیلی از 5 ماه گذشته در این بیمارستان اشاره كرد و گفت: از این پس بیماران هموفیلی در یك بانك اطلاعاتی ثبت نام شده و اطلاعات آنها به طور دقیق ثبت می‌شود.


مسئول راه اندازی كلینیك بیماریهای خاص بیمارستان كودكان مفید یادآور شد: خدمات این بیمارستان براساس بسته خدماتی جامع تعریف شده توسط وزارت بهداشت برای بیماران هموفیلی ارائه می‌شود.

عشقی با بیان این كه به طور كلی، حدود 6 هزار و 500 بیمار هموفیلی در سراسر كشور و 2 هزار بیمار در تهران وجود دارد به نامشخص بودن تعداد كودكان هموفیلی اشاره كرد و گفت:‌ تاكنون روشی برای ثبت بیماران هموفیلی در كشور موجود نبوده و به همین دلیل تعداد این بیماران به طور دقیق مشخص نیست، اما با راه‌اندازی نرم افزار ملی ثبت بیماران كه از سه سال پیش توسط وزارت بهداشت و با همكاری 40 دانشگاه علوم پزشكی آغاز شده امیدواریم تا آخر سال به تعداد این بیماران دست یابیم.

عشقی در پایان با اعلام این كه منظور از كودك در بیمارستان هموفیلی، افراد زیر 18 سال است، یادآور شد: در درمانگاه جامع هموفیلی، مكان فیزیكی و تجهیزات اهمیت چندانی ندارد بلكه این بیماران به متخصصان مربوطه جهت درمان جامع خود نیازمند هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha