سلامت نیوز : یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در صورت لحاظ شدن ارز مبادله‌ای برای دارو ناچار به صادراتی در زمینه‌های دیگر خواهیم بود که با احتساب گران شدن دارو طبقات کم درآمد قطعا آسیب خواهند دید.

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره تبدیل ارز دارو از مرجع به مبادله‌یی و تبعات پس از آن در این شرایط ناچار خواهیم بود که به منظور تامین دارو و انجام واردات، در مقابل صادرات هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط به احتمال خیلی زیاد دارو گران می‌شود گفت: در صورت گران شدن دارو اقشار کم‌درآمد برای تامین با مشکلاتی مواجه می‌شوند که باید بتوانیم فکر حمایتی برای آنها داشته باشیم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت خاطر نشان کرد: در این زمینه هم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هم مجریان باید درخواست کنند که شرایط بهتری در نظر گرفته شود تا بیماران خاص برای تامین دارو با مشکل مواجه نباشند.

آریایی‌نژاد با اشاره اختصاص 2200 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت گفت: تا جایی که اطلاع دارم این اعتبار صرفا برای تامین دارو است که کمکی برای ارز مبادله‌ای باشد.

وی با انتقاد از بودجه انقباضی در زمینه بهداشت و درمان اظهار کرد: با توجه به بودجه‌ای که در این زمینه لحاظ شده و تورم بیش از 50 درصدی در بخش بهداشت و درمان قطعا سال سختی را پیش رو خواهیم داشت و باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha