چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 72218
سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده با اشاره به تغییرات اعمال شده در دستورالعمل اجرای برنامه پزشک خانواده، از احتمال دریافت فرانشیز در این برنامه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مسعود صالحی در حاشیه گردهمایی معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی که صبح امروز و با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: به صورت تلویحی قرار بر آن شده که در سطح یک برنامه پزشک خانواده، فرانشیز 10 درصدی از بیماران دریافت شود. این روال در سونوگرافی، آزمایش و دارو هم احتمالا وجود خواهد داشت.

وی افزود: در سطح دوم برنامه پزشک خانواده نیز اگر افراد به پزشک متخصص بخش دولتی مراجعه کنند، 30 درصد تعرفه بخش دولتی و در صورت مراجعه به بخش خصوصی، 30 درصد تعرفه بخش خصوصی را خواهند پرداخت.

صالحی تاکید کرد: البته این پیشنهاد هنوز قطعی نیست و در این زمینه منتظر برگزاری جلسات نهایی با بیمه‌ها هستیم.

وی گفت: برای توسعه پزشک خانواده قرار است مجلس اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد تومان را مصوب کند که در این باره هم منتظر تصمیم مجلس هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آنکه آیا نسخه 03 برنامه پزشک خانواده در حال تدوین است، گفت: همیشه در نظام سلامت هر برنامه‌ای که از قبل اجرا شده، از یک نقطه شروع می‌شود و به نقطه دیگری می‌رسد که نیازمند تغییرات است، به عنوان مثال از سال 64 شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور تاسیس شدند که در این زمینه نیز از ابتدا محور خانوار مطرح بود، اما در ادامه و در سال 84 پزشک خانواده روستایی به اجرا گذاشته شد و این برنامه اکنون به شهرها هم رسیده است.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: باید نظام پرداخت را اصلاح کنیم تا بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم، همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه برنامه پزشک خانواده به تمام کشور صورت گرفته است.

وی همچنین از تغییر در تیم 17 نفره پزشک خانواده خبر داد و گفت: این تغییرات از آنجا صورت گرفت که ممکن است تمام تخصص‌ها در تمام شهرها وجود نداشته باشند، به عنوان مثال ممکن است کارشناس تغذیه، پرستار و ماما به میزان کافی در تمام نقاط کشور موجود نباشد. این در حالی است که تمام این افراد اکنون در مراکز دولتی وزارت بهداشت مستقر هستند و ارائه خدمت می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha