مركز بهداشت استان اصفهان به روزه‌داران توصیه كرد،مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاههایی كه اصول و موازین بهداشتی را رعایت می‌كنند، تهیه نمایند.

مواد غذایی نظیر زولبیا و بامیه، حلیم بادمجان، آش ، خرما و رطب و دیگر موادغذایی پرمصرف كه توسط دستفروشان و دوره‌گردان تهیه و عرضه می‌شود، غیربهداشتی و آلوده است.

این مركز تاكید كرد:واحدهای قنادی عرضه‌كننده زولبیا و بامیه برای بسته بندی باید از انبرك و یا دستكش یكبار مصرف استفاده كنند و جعبه‌هایی كه زولبیا و بامیه و دیگر فرآورده‌های قنادی در آن عرضه می‌شود باید دارای پروانه‌ی بهداشتی از وزارت بهداشت باشد.

طبق این اعلام، واحدهای طباخی نیز برای تزیین آش و حلیم بادمجان با پیاز داغ و دارچین بایستی از لوازم مناسب مانند قاشق و نمك پاش استفاده كنند.

مركز بهداشت اصفهان به مردم‌توصیه كرد در خرید خرماو رطب از نظر ترشیدگی و نیز آلودگی به "لارو" حشرات دقت كنند و فقط خرما و رطب بسته‌بندی شده در ظروف بهداشتی را خریداری كنند.

این مركز بااشاره به اینكه ظروف یكبار مصرف موجود در بازار از جنس" پلی استایرن"است كه برای ریختن موادغذایی داغ و چرب مناسب نیست از مردم خواست برای خرید اینگونه مواد غذایی ظرف مناسب، همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha