چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 72231
سلامت نیوز : محمد جعفریان در جمع اعضای جوان منتخب شرکت کننده در هشتمین کنفرانس بین المللی منا، برگزاری این کنفرانس را یک اتفاق مهم خواند و افزود: اعضای سازمان جوانان بسیار متنوع هستند به طوری که از دانش آموزان تا طلاب را شامل می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: 5 هزار و 500 نفر از اعضای سازمان جوانان در لحظه تحویل سال 92 در حال خدمت رسانی به مردم در قالب سیزدهمین طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی بودند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر خطاب به اعضای منتخب شرکت کننده در هشتمین کنفرانس بین‌المللی منا گفت: شما نمایندگی اعضای سازمانی را دارید که حدود 66 سال سابقه دارد و این مسئولیت مهمی است چرا که نمایندگی یک برند بسیار برتر در کشور هستید.

وی اضافه کرد: طبق جدول رتبه بندی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، جمعیت هلال احمر ایران در بین 186 کشور عضو صلیب سرخ، جزو 20 جمعیت برتر است.

جعفریان با بیان اینکه رتبه جمعیت‌های هلال احمر بر اساس شاخص‌های و معیارهای زیادی از جمله انبارها، کالاها، دارایی لجستیکی، عدم وابستگی به بودجه دولتی سنجیده می‌شود گفت: یکی از معیارهای اصلی که در رتبه‌بندی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بسیار اهمیت دارد، بحث میزان اعضای داوطلب آماده در میدان است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: در زمین لرزه آذربایجان شرقی در بحث مداخلات اجتماعی، 5 هزار نفر از جوانان هلال احمری مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتند و تعداد اعضایی بسیار بسیار بیشتر از این نیز آمادگی خود برای حضور در مناطق زلزله زده را به ما اعلام کردند که این مسئله حاکی از تعداد و میزان اعضای فعال سازمان جوانان هلال احمر در برنامه های بشردوستانه دارد.

جعفریان افزود: هر چند تمام 2 میلیون عضو هلال احمر فعال ویژه نیستند اما به جرئت می‌توان گفت که بیش از 50 درصد آنها فعال هستند و این در حالی است که در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا با 276 میلیون نفر جمعیت، صلیب سرخ آن 186 هزار نفر عضو دارد که به گفته خودشان حدود 37 یا 38 درصد آنها یعنی 60 هزار نفر فعال هستند.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال احمر حدود 12 هزار نفر از اعضای جوان هلال احمر در کاروانهای نیکوکاری سال 91 مشارکت داشته و 300 هزار نفر نیز در اردوهای فرهنگی امدادی سال گذشته شرکت کردند.

جعفریان با تأکید بر اینکه جایگاه جمعیت هلال احمر ایران در دنیا جایگاه بسیار مهمی است گفت: بزرگترین محموله کمک‌های بشردوستانه به آوارگان سومالیایی با وزنی معادل 5 هزار تن به جمعیت هلال احمر ایران اختصاص داشت که از محل کمکهای مردمی جمع آوری شده بود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ادامه از معاونت دانشجویی سازمان خواست قسمت ویژه‌ای تحت عنوان کانون فعالیتهای بین المللی جوانان هلال احمر متشکل از این اعضا تشکیل شود.

هشتمین کنفرانس بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر کشورهای خاورمیانه از اول تا چهارم اردیبهشت با حضور بیش از 100 مهمان خارجی از 40 جمعیت و صلیب سرخ ملی به میزبانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار و امروز با انتشاربیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha