چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 72238

سلامت نیوز : علی اکبر ولایتی امروز در حاشیه همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران در سالن همایشهای کتابخانه ملی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: می‌بایست یک سیاست کلی و جدی در رابطه با درمان و سلامت جامعه اعم از کودکان و غیر کودکان در نظر گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد آنچه که می‌‌تواند نجات بخش برای کشور و برای مردم باشد رایگان کردن سلامت است که باید در برنامه دولت آینده انجام شود چرا که این برنامه در تعداد قابل توجهی از کشورهای پیشرفته با استفاده از راه‌های تجربه شده و عملی صورت گرفته است.

ولایتی به برنامه پزشک خانواده که به گفته وی «پایه اول سیستم ارجاع» است اشاره کرد و گفت: سیستم ارجاع در حال پایه گذاری است و پزشک خانواده که اولین پایه آن است اگر به درستی اجرایی شود و بیمه‌ها هم معنای واقعی خودشان را در نظر داشته باشند می‌توانیم نجات بخش سلامت کشور باشیم.

ولایتی ادامه داد: بیمه‌ها اگر پوشش کامل بدهند یعنی در برابر بیماری‌های احتمالی مردم خودشان را مسئول سلامت مردم بدانند و به هر نوع درمان حتی گرانقیمت پوشش بدهند می‌توان برنامه رایگان کردن درمان را برای همه آحاد ملت ایران برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: از طریق توسعه و تکمیل بیمه‌ها و کارآمد کردن بیمه‌ها می‌توان به آن سمت پیش رفت که درمان برای همه مردم رایگان شود که این هدف از نظر من دست یافتنی است که ان شاء‌الله در دولت آینده مدنظر خواهد بود که اگر این طرح محقق شود جواب بسیاری از مشکلات ما را در حوزه بهداشت و درمان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha